Deze service / dienst is gratis. Hoe werkt dit?

Houden jullie rekening met mijn huidige contract?
Ja, absoluut. U geeft bij ons tijdens het aanmelden door, wanneer uw contract (ongeveer) afloopt. Als uw huidige contract nog langer dan 6 maanden loopt, zullen we u eerst alleen de inschrijving voor onze service laten afmaken. We komen dan op het juiste moment bij u terug met een scherpe deal. U ontvangt dan vanzelf bericht via e-mail van ons. We tonen u dan wél al onze unieke garantie. De belofte dat u meer dan een beloofd bedrag elk jaar aan voordeel zult krijgen. Alleen dan regelen we een nieuwe deal voor u. En anders onderhandelen we eerst nog even voor u door. Als u zich bij ons inschrijft, dan wordt dit duidelijk. We zullen u daarna via e-mail op de hoogte houden. U hoeft in ieder geval er niet meer over na te denken. Dat doen wij voor u.
Wanneer krijg ik mijn goedkope energiedeal?
Als u zich aanmeldt bij Kostenservice, dan tonen wij u tijdens de stappen van de aanmelding direct al het beste aanbod wat we voor u hebben. Dat doen we echter alleen, als u een goede besparing zou realiseren. Meer voordeel, dan wat we u beloven. Gegarandeerd. Daarbij houden we ook rekening met de einddatum van uw huidige contract. Als dat nog langer dan 6 maanden loopt, zullen we u eerst alleen de inschrijving laten afmaken. We komen dan op het juiste moment bij u terug met een scherpe deal. U ontvangt dan vanzelf bericht via e-mail van ons.
Wat doet Kostenservice?
Als u zich bij ons aanmeldt, dan zorgen wij, dat u elk jaar een voordelig energiecontract zult krijgen. Met dit contract betaalt u gegarandeerd aanzienlijk minder voor u energie, dan wanneer u gewoon zou blijven zitten en niks doet. Als u niet elk jaar overstapt, dan betaalt u namelijk te hoge energietarieven. Dat is onnodig en zonde. Wij regelen, dat u elk jaar opnieuw goede tarieven hebt en dus ieder jaar niet teveel voor uw energie betaalt. Zonder dat u er zelf iets voor hoeft te doen, behalve 1x inschrijven.
Deze service / dienst is gratis. Hoe werkt dit?
Onze service is gratis. We vragen een vergoeding aan de leverancier, die het beste aanbod doet. Alle leveranciers kunnen meedoen tegen dezelfde vergoeding. Wij hebben daarom geen voorkeur. Ons uitgangspunt is het realiseren van de scherpe deal, zodat zoveel mogelijk van onze gebruikers hun beloofde besparing krijgen.
Biedt deze service mij de allergoedkoopste deal?
Als u zich erin gaat verdiepen en op meerdere sites gaat kijken, dan treft u wellicht ergens een iets beter aanbod. Dat verschil zal niet heel groot zijn. Onze service geeft u de garantie dat u elk jaar goed zit. Met elke keer opnieuw een scherpe deal. Niet 1x goedkoop, maar elk jaar opnieuw een gegarandeerd voordeel. Dat u daarvoor zelf niks meer hoeft te doen, maakt onze service heel anders dan ander websites of aanbieders.
Wat is de garantie op de jaarlijkse besparing (de bespaarbelofte)?
Wij beloven u dat we meer dan een beloofd bedrag in euro’s aan besparing regelen. Elk jaar opnieuw. Meer dan een minimaal voordeel, wat u krijgt door energie af te gaan nemen van een door ons geselecteerde leverancier. Dat jaar-voordeel berekenen we aan de hand van het verbruik wat u ons doorgeeft. Op basis van dat verbruik… doen wij een belofte over het minimale voordeel. Op basis van dat verbruik… gaan we een aanbod voor u regelen. Hoe hoger uw verbruik, hoe meer voordeel we u kunnen beloven. Als we dit jaar-voordeel niet zouden behalen door u over te laten gaan naar de andere leverancier, dan doe we eerst (nog) niets. We onderhandelen verder en zullen u niet aanmelden bij een andere leverancier. Wij zoeken verder, tot dat wij uw jaar-voordeel wél kunnen realiseren. Uiteraard proberen we nog meer voordeel te realiseren, dan we hebben beloofd. Dát is onze belofte!
Bieden jullie energiecontracten aan op basis van groene energie?
Jazeker. Groene energie heeft ook onze voorkeur. We regelen uw energiecontract alleen bij leveranciers die groene stroom leveren.
Welke energieleveranciers biedt Kostenservice aan?
We onderhandelen in principe met alle leveranciers in Nederland. Een eis van onze kant is, dat de leverancier groene stroom levert. Daarnaast beoordelen we uitvoerig of de leverancier in staat is om een en ander adequaat en vlekkeloos te regelen. De leverancier die voldoet aan bovenstaande criteria én daarbij onze bespaarbelofte aan u kan waarmaken, wordt door ons geselecteerd. Bij de partij, die voor u de laagste jaarkosten biedt, zullen we u dan aan gaan melden. Deze berekening wordt individueel per persoon door ons gemaakt. We regelen het nieuwe contract volledig voor u. Ook het opzeggen wordt voor u geregeld bij de huidige leverancier.
Kan ik Kostenservice makkelijk stopzetten?
Ja, uiteraard. Als u wilt, dat wij het niet meer voor u regelen, dan kunt u ons een e-mail sturen of het aangeven in uw eigen persoonlijke ‘Mijn Kostenservice. Stoppen met onze service kan op elk moment en is kosteloos.
Hoe werkt het systeem van deze service?
  • U schrijft zich 1x bij ons in. Dat is gratis
  • Wij gaan onderhandelen met leveranciers
  • Op het juiste moment regelen wij een aanbod voor u
  • We houden rekening met de einddatum van uw huidige contract
  • We regelen de overstap en u betaalt weer een jaar minder
  • Elk jaar herhalen we dit. Op het juiste moment
We beloven en garanderen u een minimaal voordeel (het jaar-voordeel). Als we dat niet halen met het aanbod, dan onderhandelen we door en doen we (nog) even niets. Als we dat aanbod hebben, dan regelen we het ook volledig. De overstap, maar tevens het opzeggen bij de huidige leverancier.
Hoe werkt het als er een aanbod is?
Als uw contract afgelopen is, of bijna afloopt, dan regelen wij een goed aanbod. We regelen het dan volledig. De overstap, maar ook het opzeggen bij de huidige leverancier. U krijgt van ons een e-mail, als we u binnen enkele dagen gaan aanmelden bij een leverancier. Deze leverancier bevestigt u dan de tarieven en de voorwaarden. Daar hoeft u verder niks mee te doen. De overstap wordt volledig door ons met de leverancier geregeld. U hebt uiteraard dan wel gewoon het recht om deze overstap binnen 14 dagen te annuleren bij de leverancier. Het opzeggen bij de huidige leverancier wordt voor u geregeld.
Hoe krijg ik bericht, als er een aanbod is geregeld?
Wij snappen dat niet iedereen altijd zijn e-mail in de gaten houdt, daarom verzenden wij óók extra als service nog een sms. Daarin melden we dat we een aanbod hebben geregeld en dat we daarover een e-mail hebben gestuurd. We noemen in de sms het e-mailadres. Zo mist u nooit een aankondiging, dat we u aan zullen gaan melden binnen enkele dagen bij een leverancier. Hiervoor is het wel van belang dat er een 06- nummer wordt ingegeven als telefoonnummer. Check uw contactgegevens of pas uw telefoonnummer aan op uw ‘Mijn-kostenservice’ pagina wanneer u deze sms ook graag zou willen ontvangen.
Waarom biedt Kostenservice deze service aan?
Heel veel Nederlanders zijn al eens overgestapt naar een andere energieleverancier. Goede keuze, want dan gaat u minder betalen. Raar genoeg, doet men dit niet elk jaar. Men vergeet het omdat de tijd vliegt…, en stapt dus af en toe over.. Men denkt wel goed te zitten, hoewel bij alle leverancier de tarieven hoger worden na het contract. Men is er wel klaar mee, want het is toch niet te begrijpen. Men is er wel klaar mee, want u moet toch bijbetalen. Allemaal logische opmerkingen, maar wij vinden dit jammer. Als u niet elk jaar overstapt, dan betaal u te hoge energietarieven. Dat is onnodig en zonde. Wij regelen, dat u elk jaar goede tarieven hebt en dus elk jaar minder voor u energie betaalt. Zonder dat u er zelf iets voor hoeft te doen, behalve 1x inschrijven.
Waar staat de service voor?
Zelf niet meer over nadenken, maar gewoon weten, dat u niet onnodig teveel betaalt voor uw energie. Wij regelen alles en geven u zelfs de garantie, dat u altijd minimaal een beloofd bedrag in euro’s minder gaat betalen. Een stuk minder, dan de gemiddelde prijs in de markt. Elk jaar het door ons laten regelen, biedt u gewoon een gegarandeerde besparing. Zonder moeite.
Wat is het beloofde jaar-voordeel?
Wij beloven u dat we meer dan een beloofd bedrag in euro’s aan besparing regelen. Elk jaar opnieuw. Meer dan een minimaal voordeel, wat u krijgt door energie af te gaan nemen van een door ons geselecteerde leverancier. Dat jaar-voordeel berekenen we aan de hand van het verbruik wat u ons doorgeeft. Op basis van dat verbruik… doen wij een belofte over het minimale voordeel. Op basis van dat verbruik… gaan we een aanbod voor u regelen. Hoe hoger uw verbruik, hoe meer voordeel we u kunnen beloven. Als we dit jaar-voordeel niet zouden behalen door u over te laten gaan naar de andere leverancier, dan doe we eerst (nog) niets. We onderhandelen verder en zullen u niet aanmelden bij een andere leverancier. Wij zoeken verder, tot dat wij uw jaar-voordeel wél kunnen realiseren. Uiteraard proberen we nog meer voordeel te realiseren, dan we hebben beloofd. Dát is onze belofte!
Hoe wordt het jaar-voordeel berekend?
Eigenlijk is dit heel simpel: wat zou u betalen, als u niks doet? Dat rekenen wij uit. Die jaarkosten gaan we vergelijken met wat u betaalt met de deal, die wij voor u kunnen regelen. Als u niks doet, dan loopt u vaste contract af en zul u de variabele tarieven gaan betalen. Die zijn meestal een stuk hoger, dan de tarieven van een 1 jaars-contract. Dat geldt ook, als u geen vast contract hebt. Dan betaal u dus al de hogere variabele tarieven. Wij vergelijken de tarieven, die gelden in de markt, als u contract af zou lopen met de tarieven, die wij voor u kunnen regelen. Het verschil op jaarbasis is uw jaar-voordeel. Oftewel: wat betaal u als u niks doet - Vergeleken met wat u betaalt als wij het regelen. Simpel!
Is de service geheel gratis voor mij?
Ja, Kostenservice rekent geen kosten voor haar dienstverlening aan haar klanten. Kostenservice ontvangt een vergoeding van de leverancier, naar wie we u overzetten. We vragen elke leverancier dezelfde vergoeding. Daarom hebben we ook geen voorkeur voor welke leverancier dan ook. We kiezen de leverancier, die u het hoogste voordeel op jaarbasis biedt.
Waarom is mijn rekeningnummer nodig?
Onze service is geheel gratis. Toch vragen we om uw bankrekeningnummer. Deze wordt niet door Kostenservice gebruikt. Als we u aan gaan melden voor de overstap naar een energieleverancier, dan moeten we het rekeningnummer aanleveren. Zonder rekeningnummer kan de aanmelding door de energieleverancier niet verwerkt worden. Ze gebruiken het rekeningnummer voor de incasso. Als we via onze site geen rekeningnummer aan u zouden uitvragen, dan kunnen we onze service simpelweg niet gaan verlenen. We proberen het wel zo makkelijk mogelijk te maken. U kunt ook gewoon alleen het rekeningnummer invullen. Ons systeem maakt er dan wel het juiste IBAN-nummer van. Geen van de gegevens, die u op Kostenservice invult, zullen we verstrekken aan andere partijen dan een geselecteerde energieleverancier.
Wanneer melden wij u aan bij een nieuwe leverancier?
  1. Dat doen we alleen als we de beloofde besparing overtreffen. In de praktijk zal het voordeel op jaarbasis een stuk hoger zijn, dan hetgeen we beloofd hebben.
  2. Aanmelden doen we op het juiste moment. De overstapdatum zal gebaseerd zijn op de einddatum van uw huidige contract. We gaan daarbij uit van hetgeen u zelf op onze site hebt aangegeven. Als deze datum / periode juist is, dan is de overstap boetevrij. U wordt dan overgezet, aansluitend op uw huidige contract.
  3. Mochten we uw einddatum nog niet exact weten, bijvoorbeeld als u een maand of een kwartaal hebt aangegeven, dan laten we de overstap plaatsvinden op de laatste dag van die maand of dat kwartaal. Zo zorgen we er met de nieuwe leverancier voor, dat u niet per ongeluk te vroeg zou worden overgezet. Hier heeft Kostenservice duidelijke afspraken over met de leveranciers. Zij krijgen van ons een datum en gebruiken deze voor het regelen van de overstap op het gewenste moment.
Voordat we u aan gaan melden bij een nieuwe leverancier, krijg u eerst een mail (en een sms, als u uw mobiele nummer heeft doorgegeven) van Kostenservice. Na de aanmelding door ons bij de leverancier ontvangt u (binnen 5 werkdagen) een mail van de leverancier met de tarieven en de voorwaarden. U hebt dan nog 14 dagen het recht om kosteloos te annuleren.
Wanneer word ik overgezet van leverancier?
Wij stemmen het juiste moment met de leveranciers af. Meestal regelen we de tarieven voor de overstap al circa 2 tot 5 maanden voordat u huidige contract afloopt. De daadwerkelijke overstap vindt dan pas later, op het juiste moment, plaats. Dit gebeurt aansluitend op uw huidige contract. Als u een maand of een kwartaal bij ons hebt aangegeven, dan laten we de overstap plaatsvinden op de laatste dag van die maand of dat kwartaal. Zo zorgen we er met de nieuwe leverancier voor, dat u niet per ongeluk te vroeg zou worden overgezet.
Wanneer regelen we uw overstap?
We gaan u pas over laten stappen naar een nieuwe leverancier, als uw contract afloopt of als u al contractvrij bent. Niet eerder. Hiervoor baseren we ons op de einddatum, die u zelf aan hebt gegeven bij uw inschrijving. Als deze datum / periode juist is, dan is de overstap boetevrij. U wordt dan overgezet, nadat uw huidige contract afgelopen is. Als u nog niet over kunt stappen, omdat uw contract nog te lang loopt, dan wachten we. Wij komen wij op het juiste moment weer in actie. U hoeft hier zelf niet op te letten. Wij melden ons via e-mail! Is mijn energieverbruik heel belangrijk? Het verbruik wat u bij ons opgeeft, is alleen van belang voor ons om het jaar-voordeel te berekenen. Op basis van hetgeen u bij ons invult, berekenen we onze belofte van het jaar-voordeel. Hoeveel uw verbruik ongeveer is, is goed genoeg. U hoeft dit niet exact te weten of exact in te vullen. Op de aanmeldpagina’s geven we u de mogelijkheid om een verbruik in te vullen, maar u kunt ook kiezen voor een voorbeeld-profiel.
Moet ik nog iets doen met meterstanden?
De meterstanden worden door de nieuwe leverancier uitgevraagd. Dit gebeurt automatisch, kort voordat u wordt overgezet. U krijgt vanzelf bericht. Meestal hoef u de meterstanden niet meer door te geven, want de leverancier leest ze op afstand uit van de slimme meter. Op basis van de meterstanden wordt er een afrekening gemaakt door de ‘oude’ leverancier en dat is dan ook de beginstand voor de nieuwe leverancier. Zo betaal u nooit dubbel voor uw energieverbruik.
Is de einddatum van mijn contract van belang?
Ja, het is belangrijk, dat we weten, wanneer uw huidige contract (ongeveer) af gaat lopen. Dat hoeft niet exact, maar als u weet in welke maand of in welke 2-3 maanden het ongeveer eindigt, dan maakt dat ons werk een stuk makkelijker. We wachten dan namelijk af, tot we het juiste aanbod op het juiste moment kunnen regelen. Daarbij zorgen we er altijd voor, dat het nieuwe contract ingaat, na afloop van het huidige / vorige contract. Als de einddatum (maand/kwartaal) juist is aangegeven, dan zorgen wij met de nieuwe leverancier, dat u altijd op het juiste moment wordt overgezet. Zonder onnodige boetes. Mocht de einddatum toch nog te ver in de toekomst liggen, dan doen we nog even niets. We houden u uiteraard via de e-mail op de hoogte.
Kan ik mijn einddatum zelf later nog aanpassen?
U kunt in uw eigen ‘Mijn Kostenservice’ inloggen en daar zien, wat uw ingevulde gegevens zijn. Deze kunt u dus aanpassen indien nodig. Na de 1e overstap is dit niet meer nodig. Wij krijgen de exacte startdatum van de nieuwe leverancier teruggekoppeld. We weten dan dus ook, wanneer uw contract weer af zal gaan lopen. We komen dan tijdig weer in actie voor u.
Waar vind ik de einddatum van mijn energiecontract?
  1. Door in te loggen op de website van uw huidige energieleverancier.
  2. Door uw e-mail te checken: uw huidige leverancier heeft het contract aan het begin van de looptijd naar u toegestuurd. Waarschijnlijk per e-mail.
  3. Door uw bankafschrijvingen te checken. In welke maand werd er voor het eerst een termijnbedrag door uw huidige leverancier afgeschreven. Tel hier een jaar bij op. Dit is een goede manier. Dat werkt sowieso goed, als u zeker weet, dat u in het afgelopen jaar bent overgestapt.
Hoe vaak laten jullie me overstappen?
Dat doen we 1x per jaar. Niet vaker. Als we een nieuw contract voor u regelen, dan laten we deze na afloop van uw huidige contract beginnen. Dat regelen we geheel voor u samen met de leveranciers. Het overstapmoment wordt gepland op basis van de door u aangegeven einddatum van uw huidige contract. Mocht uw contract nog te lang lopen, dan wachten we even af en doen dus nog even niets.
Moet ik zelf mijn huidige contract opzeggen?
Nee, wij regelen het volledig voor u. Samen met de leveranciers zorgen wij voor een vlekkeloze overstap. Het opzeggen bij de huidige leverancier wordt voor u geregeld. Hoeft u zelf niet te doen. Mocht uw contract nog even lopen, dan houden we daar rekening mee en zullen op het juiste moment een goed aanbod voor u regelen en de overstap in werking zetten. Het overstapmoment wordt gepland op basis van de door u aangegeven einddatum van uw huidige contract. Als de einddatum (maand/kwartaal) juist is aangegeven, dan zorgen wij met de nieuwe leverancier dat u altijd op het juiste moment wordt overgezet. Zonder onnodige boetes.
Kan ik mijn gegevens aanpassen?
Ja, het is fijn als uw gegevens nog up to date zijn! Zodra er iets wijzigt, horen wij dat liefst zo snel mogelijk. U kunt dit zelf doen via uw eigen ‘Mijn Kostenservice’ pagina. Uiteraard kunt u ons ook een e-mail sturen via mail@kostenservice.nl Adresgegevens Uw adresgegevens en/of contactgegevens zijn van groot belang om een overstap goed te laten verlopen. Wijzigingen in deze gegevens kan u zelf aanpassen door in te loggen op uw “Mijn Kostenservice” pagina en de wijzigingen daar in te geven. Verbruikgegevens Mocht u uw verbruik ( standaard jaarverbruik ) van de leverancier doorkrijgen en is deze afwijkend? Dan kunt u dit eenvoudig aanpassen in uw “Mijn Kostenservice” omgeving. Hiermee kunnen wij het de eerstvolgende keer nog beter passend regelen. Zo voorkomen we verrassingen achteraf.
Hoe kan ik zien of ik nu goed zit bij mijn leverancier?
Eigenlijk is dat heel lastig. Uw verbruik verandert elk jaar en de belastingen veranderen. Maar ook de tarieven, die u vorig jaar heeft geregeld, die gelden straks niet meer. Wij zijn ervaren en al meer dan 10 jaar actief in deze energiemarkt. Wij regelen, dat u goede tarieven krijgt. Elk jaar opnieuw. Op die manier bent u niet eenmalig, maar elk jaar goedkoper uit bent. Met de garantie van meer dan een beloofd jaar-voordeel. Lagere energiekosten, dan wanneer u niks had gedaan en uw contract afgelopen zou zijn. Het vergelijken van uw huidige maandbedrag met de nieuwe maandkosten is onverstandig. Simpelweg omdat uw huidige maandkosten omhoog gaan, zodra u contract afloopt.
Hoe kan ik de vermelde ingangsdatum in de aankondigingsmail aanpassen?
Is de datum in de aankondigingsmail onjuist? Geen probleem, deze wijzigt u eenvoudig zelf via uw persoonlijke “Mijn Kostenservice”. Mocht het aanpassen niet mogelijk zijn dan houdt dit in dat de exacte datum al bekend is. Bij een eerdere overstap via Kostenservice is deze automatisch op de juiste datum gezet. Mocht u desondanks een datum willen wijzigen, neem dan contact met ons op. We passen het dan graag voor u aan.
Hoe werken wij voor u?
Wij onderhandelen met leveranciers: Zodat u elk jaar een goedkope energiedeal heeft. U ontvangt e-mails van ons: U hoeft niks te doen, maar blijft op de hoogte U heeft een eigen ‘mijn-omgeving’: U kunt exact uw situatie zien en eventueel aanpassen Onze service is gratis en dit kunt u boetevrij op elk moment stopzetten.
Kan ik een aanmelding bij een leverancier ook annuleren?
Jazeker. Wanneer wij klaar zijn met onderhandelen en een goed bod hebben ontvangen, waarmee wij onze bespaarbelofte aan u kunnen nakomen en dus overtreffen, dan melden wij u dit per e-mail. Dit aanbod kunt u weigeren (annuleren) bij ons via uw eigen ‘Mijn Kostenservice’ omgeving. Hiervoor staat er een link in de e-mail. Na drie tot vijf dagen zullen wij de aanmelding bij de leverancier in gang zetten. Zij sturen u dan eerst een bevestiging via e-mail, met daarbij de tarieven etc. Uiteraard heeft u vervolgens dan eerst nog 14 dagen het recht om deze overstap of verlenging te annuleren bij deze leverancier. Het nieuwe contract en een overstap wordt volledig door ons met de leverancier geregeld. Ook het opzeggen bij de huidige leverancier wordt voor u geregeld. Wij regelen alles voor u, tenzij u dit niet wilt.
Ik heb een aanmelding geannuleerd, wat nu?
Er is niets veranderd. U blijft gewoon bij uw huidige leverancier en wij onderhandelen in de aankomende weken dan verder voor u. Bij een nieuw bod van een leverancier zullen wij u weer op de hoogte brengen. Wellicht past dit wel bij uw voorkeur. Maar ook nu kunt u weer aangeven wanneer u toch niet wilt overstappen of verlengen tegen de aantrekkelijke tarieven.

Heeft u een andere vraag?

neem gerust contact met ons op

Koekje?

Kostenservice maakt gebruik van cookies.

Kostenservice maakt gebruik van cookies voor verschillende doeleinden. Door verder gebruik te maken van kostenservice.nl stemt u in met het plaatsen en uitlezen van cookies op onze website. U kunt altijd weer de cookie-instellingen wijzigen.
Cookies op onze website
Functionele cookies
Deze cookies zorgen ervoor dat de website goed functioneert. Ook gebruiken wij functionele cookies voor het opsporen van misbruik van onze website en diensten.
Analytische cookies
Met deze cookies kunnen we het gebruik van de website analyseren, zodat we de prestaties van onze website kunnen meten en verbeteren.
Cookies voor social media
Met deze cookies kunt u verbinding maken met uw sociale netwerken en recensies lezen.
Cookies voor gerichte reclame
Deze cookie worden gebruikt om getoonde advertenties af te stemmen op je interesses, zowel op Kostenservice.nl als op andere websites.