Kostenservice is de partner van ANBO?

Houden jullie rekening met mijn huidige contract?
Ja, absoluut. Jij geeft bij ons tijdens het aanmelden door, wanneer jouw contract (ongeveer) afloopt. Als jouw huidige contract nog langer dan 6 maanden loopt, zullen we je eerst alleen de inschrijving voor onze service laten afmaken. We komen dan op het juiste moment bij jou terug met een scherpe deal. Je ontvangt dan vanzelf bericht via e-mail van ons. We tonen je dan wél al onze unieke garantie. De belofte dat jij meer dan een beloofd bedrag elk jaar aan voordeel zult krijgen. Alleen dan regelen we een nieuwe deal voor jou. En anders onderhandelen we eerst nog even voor je door. Als jij je bij ons inschrijft, dan wordt dit duidelijk. We zullen je daarna via e-mail op de hoogte houden. Je hoeft in ieder geval er niet meer over na te denken. Dat doen wij voor jou.
Wanneer krijg ik mijn goedkope energiedeal?
Als jij je aanmeldt bij Kostenservice, dan tonen wij jou tijdens de stappen van de aanmelding direct al het beste aanbod wat we voor je hebben. Dat doen we echter alleen, als je een goede besparing zou realiseren. Meer voordeel, dan wat we je beloven. Gegarandeerd. Daarbij houden we ook rekening met de einddatum van jouw huidige contract. Als dat nog langer dan 6 maanden loopt, zullen we jou eerst alleen de inschrijving laten afmaken. We komen dan op het juiste moment bij je terug met een scherpe deal. Je ontvangt dan vanzelf bericht via e-mail van ons.
Wat doet Kostenservice?
Als jij je bij ons aanmeldt, dan zorgen wij, dat je elk jaar een voordelig energiecontract zult krijgen. Met dit contract betaal je gegarandeerd aanzienlijk minder voor jou energie, dan wanneer je gewoon zou blijven zitten en niks doet. Als je niet elk jaar overstapt, dan betaal je namelijk te hoge energietarieven. Dat is onnodig en zonde. Wij regelen, dat jij elk jaar opnieuw goede tarieven hebt en dus ieder jaar niet teveel voor jouw energie betaalt. Zonder dat je er zelf iets voor hoeft te doen, behalve 1x inschrijven.
Deze service / dienst is gratis. Hoe werkt dit?
Onze service is gratis. We vragen een vergoeding aan de leverancier, die het beste aanbod doet. Alle leveranciers kunnen meedoen tegen dezelfde vergoeding. Wij hebben daarom geen voorkeur. Ons uitgangspunt is het realiseren van de scherpe deal, zodat zoveel mogelijk van onze gebruikers hun beloofde besparing krijgen.
Biedt deze service mij de allergoedkoopste deal?
Als jij je erin gaat verdiepen en op meerdere sites gaat kijken, dan tref je wellicht ergens een iets beter aanbod. Dat verschil zal niet heel groot zijn. Onze service geeft je de garantie dat je elk jaar goed zit. Met elke keer opnieuw een scherpe deal. Niet 1x goedkoop, maar elk jaar opnieuw een gegarandeerd voordeel. Dat je daarvoor zelf niks meer hoeft te doen, maakt onze service heel anders dan ander websites of aanbieders.
Wat is de garantie op de jaarlijkse besparing (de bespaarbelofte)?
Wij beloven je dat we meer dan een beloofd bedrag in euro’s aan besparing regelen. Elk jaar opnieuw. Meer dan een minimaal voordeel, wat jij krijgt door energie af te gaan nemen van een door ons geselecteerde leverancier. Dat jaar-voordeel berekenen we aan de hand van het verbruik wat jij aan ons doorgeeft. Op basis van dat verbruik… doen wij een belofte over het minimale voordeel. Op basis van dat verbruik… gaan we een aanbod voor jou regelen. Hoe hoger jouw verbruik, hoe meer voordeel we je kunnen beloven. Als we dit jaar-voordeel niet zouden behalen door jou over te laten gaan naar de andere leverancier, dan doe we eerst (nog) niets. We onderhandelen verder en zullen je niet aanmelden bij een andere leverancier. Wij zoeken verder, tot dat wij jouw jaar-voordeel wél kunnen realiseren. Uiteraard proberen we nog meer voordeel te realiseren, dan we hebben beloofd. Dát is onze belofte!
Bieden jullie energiecontracten aan op basis van groene energie?
Jazeker. Groene energie heeft ook onze voorkeur. We regelen jouw energiecontract alleen bij leveranciers die groene stroom leveren.
Welke energieleveranciers biedt Kostenservice aan?
We onderhandelen in principe met alle leveranciers in Nederland. Een eis van onze kant is, dat de leverancier groene stroom levert. Daarnaast beoordelen we uitvoerig of de leverancier in staat is om een en ander adequaat en vlekkeloos te regelen. De leverancier die voldoet aan bovenstaande criteria én daarbij onze bespaarbelofte aan jou kan waarmaken, wordt door ons geselecteerd. Bij de partij, die voor jou de laagste jaarkosten biedt, zullen we je dan aan gaan melden. Deze berekening wordt individueel per persoon door ons gemaakt. We regelen het nieuwe contract volledig voor jou. Ook het opzeggen wordt voor je geregeld bij de huidige leverancier.
Kan ik Kostenservice makkelijk stopzetten?
Ja, uiteraard. Als je wilt, dat wij het niet meer voor jou regelen, dan kun je ons een e-mail sturen of het aangeven in jouw eigen persoonlijke ‘Mijn Kostenservice. Stoppen met onze service kan op elk moment en is kosteloos.
Hoe werkt het systeem van deze service?
  • Jij schrijft je 1x bij ons in. Dat is gratis
  • Wij gaan onderhandelen met leveranciers
  • Op het juiste moment regelen wij een aanbod voor jou
  • We houden rekening met de einddatum van jouw huidige contract
  • We regelen de overstap en jij betaalt weer een jaar minder
  • Elk jaar herhalen we dit. Op het juiste moment
We beloven en garanderen jou een minimaal voordeel (het jaar-voordeel). Als we dat niet halen met het aanbod, dan onderhandelen we door en doen we (nog) even niets. Als we dat aanbod hebben, dan regelen we het ook volledig. De overstap, maar tevens het opzeggen bij de huidige leverancier.
Hoe werkt het als er een aanbod is?
Als jouw contract afgelopen is, of bijna afloopt, dan regelen wij een goed aanbod. We regelen het dan volledig. De overstap, maar ook het opzeggen bij de huidige leverancier. Je krijgt van ons een e-mail, als we jou binnen enkele dagen gaan aanmelden bij een leverancier. Deze leverancier bevestigt jou dan de tarieven en de voorwaarden. Daar hoef jij verder niks mee te doen. De overstap wordt volledig door ons met de leverancier geregeld. Je hebt uiteraard dan wel gewoon het recht om deze overstap binnen 14 dagen te annuleren bij de leverancier. Het opzeggen bij de huidige leverancier wordt voor je geregeld.
Hoe krijg ik bericht, als er een aanbod is geregeld?
Wij snappen dat niet iedereen altijd zijn e-mail in de gaten houdt, daarom verzenden wij óók extra als service nog een sms. Daarin melden we dat we een aanbod hebben geregeld en dat we daarover een e-mail hebben gestuurd. We noemen in de sms het e-mailadres. Zo mis je nooit een aankondiging, dat we jou aan zullen gaan melden binnen enkele dagen bij een leverancier. Hiervoor is het wel van belang dat er een 06- nummer wordt ingegeven als telefoonnummer. Check jouw contactgegevens of pas je telefoonnummer aan op jouw ‘Mijn-kostenservice’ pagina wanneer je deze sms ook graag zou willen ontvangen.
Waarom biedt Kostenservice deze service aan?
Heel veel Nederlanders zijn al eens overgestapt naar een andere energieleverancier. Goede keuze, want dan ga je minder betalen. Raar genoeg, doet men dit niet elk jaar. Men vergeet het omdat de tijd vliegt…, en stapt dus af en toe over.. Men denkt wel goed te zitten, hoewel bij alle leverancier de tarieven hoger worden na het contract. Men is er wel klaar mee, want het is toch niet te begrijpen. Men is er wel klaar mee, want u moet toch bijbetalen. Allemaal logische opmerkingen, maar wij vinden dit jammer. Als je niet elk jaar overstapt, dan betaal je te hoge energietarieven. Dat is onnodig en zonde. Wij regelen, dat jij elk jaar goede tarieven hebt en dus elk jaar minder voor jou energie betaalt. Zonder dat je er zelf iets voor hoeft te doen, behalve 1x inschrijven.
Waar staat de service voor?
Zelf niet meer over nadenken, maar gewoon weten, dat je niet onnodig teveel betaalt voor jouw energie. Wij regelen alles en geven jou zelfs de garantie, dat je altijd minimaal een beloofd bedrag in euro’s minder gaat betalen. Een stuk minder, dan de gemiddelde prijs in de markt. Elk jaar het door ons laten regelen, biedt jou gewoon een gegarandeerde besparing. Zonder moeite.
Wat is het beloofde jaar-voordeel?
Wij beloven jou dat we meer dan een beloofd bedrag in euro’s aan besparing regelen. Elk jaar opnieuw. Meer dan een minimaal voordeel, wat je krijgt door energie af te gaan nemen van een door ons geselecteerde leverancier. Dat jaar-voordeel berekenen we aan de hand van het verbruik wat jij aan ons doorgeeft. Op basis van dat verbruik… doen wij een belofte over het minimale voordeel. Op basis van dat verbruik… gaan we een aanbod voor jou regelen. Hoe hoger jouw verbruik, hoe meer voordeel we jou kunnen beloven. Als we dit jaar-voordeel niet zouden behalen door jou over te laten gaan naar de andere leverancier, dan doe we eerst (nog) niets. We onderhandelen verder en zullen je niet aanmelden bij een andere leverancier. Wij zoeken verder, tot dat wij jouw jaar-voordeel wél kunnen realiseren. Uiteraard proberen we nog meer voordeel te realiseren, dan we hebben beloofd. Dát is onze belofte!
Hoe wordt het jaar-voordeel berekend?
Eigenlijk is dit heel simpel: wat zou je betalen, als je niks doet? Dat rekenen wij uit. Die jaarkosten gaan we vergelijken met wat je betaalt met de deal, die wij voor jou kunnen regelen. Als je niks doet, dan loopt jou vaste contract af en zul je de variabele tarieven gaan betalen. Die zijn meestal een stuk hoger, dan de tarieven van een 1 jaars-contract. Dat geldt ook, als je geen vast contract hebt. Dan betaal je dus al de hogere variabele tarieven. Wij vergelijken de tarieven, die gelden in de markt, als jou contract af zou lopen met de tarieven, die wij voor jou kunnen regelen. Het verschil op jaarbasis is jouw jaar-voordeel. Oftewel: wat betaal je als je niks doet - Vergeleken met wat je betaalt als wij het regelen. Simpel!
Is de service geheel gratis voor mij?
Ja, Kostenservice rekent geen kosten voor haar dienstverlening aan haar klanten. Kostenservice ontvangt een vergoeding van de leverancier, naar wie we jou overzetten. We vragen elke leverancier dezelfde vergoeding. Daarom hebben we ook geen voorkeur voor welke leverancier dan ook. We kiezen de leverancier, die jou het hoogste voordeel op jaarbasis biedt.
Waarom is mijn rekeningnummer nodig?
Onze service is geheel gratis. Toch vragen we om jouw bankrekeningnummer. Deze wordt niet door Kostenservice gebruikt. Als we je aan gaan melden voor de overstap naar een energieleverancier, dan moeten we het rekeningnummer aanleveren. Zonder rekeningnummer kan de aanmelding door de energieleverancier niet verwerkt worden. Ze gebruiken het rekeningnummer voor de incasso. Als we via onze site geen rekeningnummer aan je zouden uitvragen, dan kunnen we onze service simpelweg niet gaan verlenen. Geen van de gegevens, die je op Kostenservice invult, zullen we verstrekken aan andere partijen dan een geselecteerde energieleverancier.
Wanneer melden wij je aan bij een nieuwe leverancier?
  1. Dat doen we alleen als we de beloofde besparing overtreffen. In de praktijk zal het voordeel op jaarbasis een stuk hoger zijn, dan hetgeen we beloofd hebben.
  2. Aanmelden doen we op het juiste moment. De overstapdatum zal gebaseerd zijn op de einddatum van jouw huidige contract. We gaan daarbij uit van hetgeen je zelf op onze site hebt aangegeven. Als deze datum / periode juist is, dan is de overstap boetevrij. Je wordt dan overgezet, aansluitend op jouw huidige contract.
  3. Mochten we jouw einddatum nog niet exact weten, bijvoorbeeld als je een maand of een kwartaal hebt aangegeven, dan laten we de overstap plaatsvinden op de laatste dag van die maand of dat kwartaal. Zo zorgen we er met de nieuwe leverancier voor, dat je niet per ongeluk te vroeg zou worden overgezet. Hier heeft Kostenservice duidelijke afspraken over met de leveranciers. Zij krijgen van ons een datum en gebruiken deze voor het regelen van de overstap op het gewenste moment.
Voordat we jou aan gaan melden bij een nieuwe leverancier, krijg je eerst een mail (en een sms, als je jouw mobiele nummer hebt doorgegeven) van Kostenservice. Na de aanmelding door ons bij de leverancier ontvang je (binnen 5 werkdagen) een mail van de leverancier met de tarieven en de voorwaarden. Je hebt dan nog 14 dagen het recht om kosteloos te annuleren.
Wanneer word ik overgezet van leverancier?
Wij stemmen het juiste moment met de leveranciers af. Meestal regelen we de tarieven voor de overstap al circa 2 tot 5 maanden voordat jou huidige contract afloopt. De daadwerkelijke overstap vindt dan pas later, op het juiste moment, plaats. Dit gebeurt aansluitend op jouw huidige contract. Als je een maand of een kwartaal bij ons hebt aangegeven, dan laten we de overstap plaatsvinden op de laatste dag van die maand of dat kwartaal. Zo zorgen we er met de nieuwe leverancier voor, dat je niet per ongeluk te vroeg zou worden overgezet.
Wanneer regelen we jouw overstap?
We gaan jou pas over laten stappen naar een nieuwe leverancier, als jouw contract afloopt of als je al contractvrij bent. Niet eerder. Hiervoor baseren we ons op de einddatum, die je zelf aan hebt gegeven bij jouw inschrijving. Als deze datum / periode juist is, dan is de overstap boetevrij. Je wordt dan overgezet, nadat jouw huidige contract afgelopen is. Als je nog niet over kunt stappen, omdat jouw contract nog te lang loopt, dan wachten we. Wij komen wij op het juiste moment weer in actie. Je hoeft hier zelf niet op te letten. Wij melden ons via e-mail! Is mijn energieverbruik heel belangrijk? Het verbruik wat je bij ons opgeeft, is alleen van belang voor ons om het jaar-voordeel te berekenen. Op basis van hetgeen jij bij ons invult, berekenen we onze belofte van het jaar-voordeel. Hoeveel jouw verbruik ongeveer is, is goed genoeg. Je hoeft dit niet exact te weten of exact in te vullen. Op de aanmeldpagina’s geven we je de mogelijkheid om een verbruik in te vullen, maar je kunt ook kiezen voor een voorbeeld-profiel.
Moet ik nog iets doen met meterstanden?
De meterstanden worden door de nieuwe leverancier uitgevraagd. Dit gebeurt automatisch, kort voordat je wordt overgezet. Je krijgt vanzelf bericht. Meestal hoef je de meterstanden niet meer door te geven, want de leverancier leest ze op afstand uit van de slimme meter. Op basis van de meterstanden wordt er een afrekening gemaakt door de ‘oude’ leverancier en dat is dan ook de beginstand voor de nieuwe leverancier. Zo betaal je nooit dubbel voor jouw energieverbruik.
Is de einddatum van mijn contract van belang?
Ja, het is belangrijk, dat we weten, wanneer jouw huidige contract (ongeveer) af gaat lopen. Dat hoeft niet exact, maar als je weet in welke maand of in welke 2-3 maanden het ongeveer eindigt, dan maakt dat ons werk een stuk makkelijker. We wachten dan namelijk af, tot we het juiste aanbod op het juiste moment kunnen regelen. Daarbij zorgen we er altijd voor, dat het nieuwe contract ingaat, na afloop van het huidige / vorige contract. Als de einddatum (maand/kwartaal) juist is aangegeven, dan zorgen wij met de nieuwe leverancier, dat je altijd op het juiste moment wordt overgezet. Zonder onnodige boetes. Mocht de einddatum toch nog te ver in de toekomst liggen, dan doen we nog even niets. We houden je uiteraard via de e-mail op de hoogte.
Kan ik mijn einddatum zelf later nog aanpassen?
Je kunt in jouw eigen ‘Mijn Kostenservice’ inloggen en daar zien, wat jouw ingevulde gegevens zijn. Deze kun je dus aanpassen indien nodig. Na de 1e overstap is dit niet meer nodig. Wij krijgen de exacte startdatum van de nieuwe leverancier teruggekoppeld. We weten dan dus ook, wanneer jouw contract weer af zal gaan lopen. We komen dan tijdig weer in actie voor jou.
Waar vind ik de einddatum van mijn energiecontract?
  1. Door in te loggen op de website van jouw huidige energieleverancier.
  2. Door jouw e-mail te checken: jouw huidige leverancier heeft het contract aan het begin van de looptijd naar je toegestuurd. Waarschijnlijk per e-mail.
  3. Door jouw bankafschrijvingen te checken. In welke maand werd er voor het eerst een termijnbedrag door jouw huidige leverancier afgeschreven. Tel hier een jaar bij op. Dit is een goede manier. Dat werkt sowieso goed, als je zeker weet, dat je in het afgelopen jaar bent overgestapt.
Hoe vaak laten jullie me overstappen?
Dat doen we 1x per jaar. Niet vaker. Als we een nieuw contract voor jou regelen, dan laten we deze na afloop van jouw huidige contract beginnen. Dat regelen we geheel voor jou samen met de leveranciers. Het overstapmoment wordt gepland op basis van de door jou aangegeven einddatum van jouw huidige contract. Mocht jouw contract nog te lang lopen, dan wachten we even af en doen dus nog even niets.
Moet ik zelf mijn huidige contract opzeggen?
Nee, wij regelen het volledig voor jou. Samen met de leveranciers zorgen wij voor een vlekkeloze overstap. Het opzeggen bij de huidige leverancier wordt voor je geregeld. Hoef je zelf niet te doen. Mocht jouw contract nog even lopen, dan houden we daar rekening mee en zullen op het juiste moment een goed aanbod voor jou regelen en de overstap in werking zetten. Het overstapmoment wordt gepland op basis van de door jou aangegeven einddatum van jouw huidige contract. Als de einddatum (maand/kwartaal) juist is aangegeven, dan zorgen wij met de nieuwe leverancier dat je altijd op het juiste moment wordt overgezet. Zonder onnodige boetes.
Kan ik mijn gegevens aanpassen?
Ja, het is fijn als jouw gegevens nog up to date zijn! Zodra er iets wijzigt, horen wij dat liefst zo snel mogelijk. Je kunt dit zelf doen via jouw eigen ‘Mijn Kostenservice’ pagina. Uiteraard kun je ons ook een e-mail sturen via mail@kostenservice.nl Adresgegevens Jouw adresgegevens en/of contactgegevens zijn van groot belang om een overstap goed te laten verlopen. Wijzigingen in deze gegevens kan je zelf aanpassen door in te loggen op jouw “Mijn Kostenservice” pagina en de wijzigingen daar in te geven. Verbruikgegevens Mocht jij je verbruik ( standaard jaarverbruik ) van de leverancier doorkrijgen en is deze afwijkend? Dan kun je dit eenvoudig aanpassen in jouw “Mijn Kostenservice” omgeving. Hiermee kunnen wij het de eerstvolgende keer nog beter passend regelen. Zo voorkomen we verrassingen achteraf.
Hoe kan ik zien of ik nu goed zit bij mijn leverancier?
Eigenlijk is dat heel lastig. jouw verbruik verandert elk jaar en de belastingen veranderen. Maar ook de tarieven, die je vorig jaar hebt geregeld, die gelden straks niet meer. Wij zijn ervaren en al meer dan 10 jaar actief in deze energiemarkt. Wij regelen, dat jij goede tarieven krijgt. Elk jaar opnieuw. Op die manier ben je niet eenmalig, maar elk jaar goedkoper uit. Met de garantie van meer dan een beloofd jaar-voordeel. Lagere energiekosten, dan wanneer je niks had gedaan en jouw contract afgelopen zou zijn. Het vergelijken van jouw huidige maandbedrag met de nieuwe maandkosten is onverstandig. Simpelweg omdat jouw huidige maandkosten omhoog gaan, zodra je contract afloopt.
Hoe kan ik de vermelde ingangsdatum in de aankondigingsmail aanpassen?
Is de datum in de aankondigingsmail onjuist? Geen probleem, deze wijzig je eenvoudig zelf via jouw persoonlijke “Mijn Kostenservice”. Mocht het aanpassen niet mogelijk zijn dan houdt dit in dat de exacte datum al bekend is. Bij een eerdere overstap via Kostenservice is deze automatisch op de juiste datum gezet. Mocht je desondanks een datum willen wijzigen, neem dan contact met ons op. We passen het dan graag voor jou aan.
Hoe werken wij voor u?
Wij onderhandelen met leveranciers: Zodat jij elk jaar een goedkope energiedeal hebt. Je ontvangt e-mails van ons: Jij hoeft niks te doen, maar blijft op de hoogte Je heeft een eigen ‘mijn-omgeving’: Je kunt exact jouw situatie zien en eventueel aanpassen Onze service is gratis en dit kun je boetevrij op elk moment stopzetten.
Kan ik een aanmelding bij een leverancier ook annuleren?
Jazeker. Wanneer wij klaar zijn met onderhandelen en een goed bod hebben ontvangen, waarmee wij onze bespaarbelofte aan jou kunnen nakomen en dus overtreffen, dan melden wij je dit per e-mail. Dit aanbod kun je weigeren (annuleren) bij ons via jouw eigen ‘Mijn Kostenservice’ omgeving. Hiervoor staat er een link in de e-mail. Na drie tot vijf dagen zullen wij de aanmelding bij de leverancier in gang zetten. Zij sturen jou dan eerst een bevestiging via e-mail, met daarbij de tarieven etc. Uiteraard heb je vervolgens dan eerst nog 14 dagen het recht om deze overstap of verlenging te annuleren bij deze leverancier. Het nieuwe contract en een overstap wordt volledig door ons met de leverancier geregeld. Ook het opzeggen bij de huidige leverancier wordt voor je geregeld. Wij regelen alles voor jou, tenzij je dit niet wilt.
Ik heb een aanmelding geannuleerd, wat nu?
Er is niets veranderd. Je blijft gewoon bij jouw huidige leverancier en wij onderhandelen in de aankomende weken dan verder voor je. Bij een nieuw bod van een leverancier zullen wij jou weer op de hoogte brengen. Wellicht past dit wel bij jouw voorkeur. Maar ook nu kun je weer aangeven wanneer je toch niet wilt overstappen of verlengen tegen de aantrekkelijke tarieven.

Heb je een andere vraag?

neem gerust contact met ons op

Koekje?

Kostenservice maakt gebruik van cookies.

Kostenservice maakt gebruik van cookies voor verschillende doeleinden. Door verder gebruik te maken van kostenservice.nl stemt u in met het plaatsen en uitlezen van cookies op onze website. U kunt altijd weer de cookie-instellingen wijzigen.
Cookies op onze website
Functionele cookies
Deze cookies zorgen ervoor dat de website goed functioneert. Ook gebruiken wij functionele cookies voor het opsporen van misbruik van onze website en diensten.
Analytische cookies
Met deze cookies kunnen we het gebruik van de website analyseren, zodat we de prestaties van onze website kunnen meten en verbeteren.
Cookies voor social media
Met deze cookies kunt u verbinding maken met uw sociale netwerken en recensies lezen.
Cookies voor gerichte reclame
Deze cookie worden gebruikt om getoonde advertenties af te stemmen op je interesses, zowel op Kostenservice.nl als op andere websites.