Overstappen en opzeggen

Wanneer en hoe gebeurt dit?

Wanneer regelen we jouw overstap?

We gaan je pas over laten stappen naar een nieuwe leverancier, als jouw contract afloopt of wanneer je al contractvrij bent. Niet eerder. De overstap via Kostenservice gebeurt altijd zonder boetes of opzegvergoedingen. Als jouw huidige contract nog te lang loopt, zullen wij de overstap niet door laten gaan en komen wij op het juiste moment weer in actie. Je hoeft hier zelf niet op te letten.

Wanneer je wordt overgezet van leverancier?

Wij stemmen het juiste moment met de leveranciers af. Meestal regelen we de tarieven voor de overstap al circa 2 tot 5 maanden voordat jouw huidige contract afloopt. De daadwerkelijke overstap vindt dan pas later plaats. Dit gebeurt aansluitend op je huidige contract. Dat wordt automatisch zo geregeld en de overstap is daarmee dus boetevrij.

Opzeggen van het huidige contract.

Je hoeft zelf niet op te zeggen bij jouw ‘oude’ leverancier. Dat wordt volledig voor je geregeld. Dit is onderdeel van onze service.

Moet ik nog iets doen met meterstanden?

De meterstanden worden door de nieuwe leverancier uitgevraagd. Dit gebeurt automatisch, kort voordat je wordt overgezet. Je krijgt vanzelf bericht. Meestal hoef je de meterstanden niet meer door te geven, want de leverancier leest ze op afstand uit van de slimme meter. Op basis van de meterstanden wordt er een afrekening gemaakt door de ‘oude’ leverancier en dat is dan ook de beginstand voor de nieuwe leverancier. Zo betaal je nooit dubbel voor jouw energieverbruik.

Wanneer melden wij je aan bij een nieuwe leverancier?

  1. Dat doen we alleen als we de beloofde besparing realiseren. In de praktijk zal het voordeel op jaarbasis hoger zijn, dan hetgeen we beloofd hebben.
  2. Aanmelden doen we op het juiste moment. Zo regelen we dat je boetevrij wordt overgezet, aansluitend op jouw huidige contract
  3. Mochten we jouw einddatum nog niet exact weten, dan zorgt de nieuwe leverancier er voor, dat je niet per ongeluk te vroeg zou worden overgezet.
Dat heeft Kostenservice duidelijk afgesproken met de leveranciers. Zij melden ons dit en wij laten het jou dan weten via e-mail. De overstap is altijd boetevrij. Voordat we jou aan gaan melden bij een nieuwe leverancier, krijg je eerst een mail van Kostenservice. Na de aanmelding bij de leverancier ontvang je (binnen 5 werkdagen) een mail van de leverancier met de tarieven en de voorwaarden. Je hebt dan nog 14 dagen het recht om kosteloos te annuleren.

Koekje?

Kostenservice maakt gebruik van cookies.

Kostenservice maakt gebruik van cookies voor verschillende doeleinden. Door verder gebruik te maken van kostenservice.nl stemt u in met het plaatsen en uitlezen van cookies op onze website. U kunt altijd weer de cookie-instellingen wijzigen.
Cookies op onze website
Functionele cookies
Deze cookies zorgen ervoor dat de website goed functioneert. Ook gebruiken wij functionele cookies voor het opsporen van misbruik van onze website en diensten.
Analytische cookies
Met deze cookies kunnen we het gebruik van de website analyseren, zodat we de prestaties van onze website kunnen meten en verbeteren.
Cookies voor social media
Met deze cookies kunt u verbinding maken met uw sociale netwerken en recensies lezen.
Cookies voor gerichte reclame
Deze cookie worden gebruikt om getoonde advertenties af te stemmen op je interesses, zowel op Kostenservice.nl als op andere websites.