Veelgestelde vragen

Lees hier onze antwoorden op de meest gestelde vragen

Welke energieleveranciers biedt Kostenservice aan?

We onderhandelen in principe met alle leveranciers in Nederland. Een eis van onze kant is, dat de leverancier groene stroom levert. Daarnaast beoordelen we uitvoerig of de leverancier in staat is om een en ander adequaat en vlekkeloos kan regelen.

De leverancier, die voldoet aan bovenstaande criteria én die de laagste jaarkosten voor jou wil aanbieden, wordt door ons gekozen. Naar deze partij zullen we jou overzetten.

We regelen het volledig. Ook het opzeggen wordt voor jou geregeld bij de huidige leverancier.

Kan ik Kostenservice makkelijk stopzetten?

Ja, uiteraard.

Als je wilt, dat wij het niet meer voor je regelen, dan kun je ons een e-mail sturen of het aangeven in Mijn Kostenservice.

Stoppen met onze service kan op elk moment en is kosteloos.

Wat doet Kostenservice?

Als je je bij ons aanmeldt, dan zorgen wij, dat je elk jaar minder betaalt voor je energie. Minder dan wanneer je niks had gedaan.

Als je niet elk jaar overstapt, dan betaal je te hoge energietarieven. Dat is onnodig en zonde. Wij regelen, dat je elk jaar goede tarieven hebt en dus elk jaar minder voor je energie betaalt.

Zonder dat je er zelf iets voor hoeft te doen, behalve 1x inschrijven.

  1. Je schrijft je bij ons in. Dat is gratis
  2. Wij gaan onderhandelen met leveranciers
  3. Op het juiste moment regelen wij een aanbod voor jou
  4. We houden rekening met de einddatum van jouw huidige contract
  5. We regelen de overstap en jij betaalt weer een jaar minder
  6. Elk jaar herhalen we dit. Op het juiste moment

We beloven en garanderen jou een minimaal voordeel (het jaar-voordeel). Als we dat niet halen met het aanbod, dan onderhandelen we door en doen we (nog) even niets.

Als we dat aanbod hebben, dan regelen we het volledig. De overstap, maar ook het opzeggen bij de huidige leverancier.

Hoe werkt het?

Als jouw contract afgelopen is, of bijna afloopt, dan regelen wij een goed aanbod. We regelen het dan volledig. De overstap, maar ook het opzeggen bij de huidige leverancier.

Je krijgt van ons een e-mail, als we je binnen enkele dagen gaan aanmelden bij een leverancier.

Deze leverancier bevestigt jou dan de tarieven en de voorwaarden. Daar hoef je verder niks mee te doen. De overstap wordt volledig door ons met de leverancier geregeld.

Je hebt uiteraard dan wel gewoon het recht om deze overstap binnen 14 dagen te annuleren bij de leverancier.

Het opzeggen bij de huidige leverancier wordt voor jou geregeld. Hoef je zelf niet te doen.

Waarom biedt Kostenservice deze service aan?

Heel veel Nederlanders zijn al eens overgestapt naar een andere energieleverancier. Goede keuze, want dan ga je minder betalen.

Raar genoeg, doet men dit niet elk jaar.

Men vergeet het omdat de tijd vliegt…, en stapt dus af en toe over..
Men denkt wel goed te zitten, hoewel bij alle leverancier de tarieven hoger worden na het contract.
Men is er wel klaar mee, want het is toch niet te begrijpen.
Men is er wel klaar mee, want je moet toch bijbetalen.

Allemaal logische opmerkingen, maar wij vinden dit jammer.

Als je niet elk jaar overstapt, dan betaal je te hoge energietarieven. Dat is onnodig en zonde. Wij regelen, dat je elk jaar goede tarieven hebt en dus elk jaar minder voor je energie betaalt.

Zonder dat je er zelf iets voor hoeft te doen, behalve 1x inschrijven.

Zelf niet meer over nadenken, maar gewoon weten, dat je niet onnodig teveel betaalt. Wij regelen alles en geven je zelfs de garantie, dat je altijd minimaal een hoeveelheid euro’s minder betaalt, dan de gemiddelde prijs in de markt.

Elk jaar het door ons laten regelen, biedt je gewoon een gegarandeerde besparing. Zonder moeite.

Wat is het beloofde jaar-voordeel?

Wij beloven jou een minimaal voordeel, wat je krijgt door energie af te gaan nemen van een door ons geselecteerde leverancier.

Dat jaar-voordeel berekenen we aan de hand van het verbruik wat jij ons doorgeeft. Op basis van dat verbruik… doen wij een belofte over het minimale voordeel. Op basis van dat verbruik… gaan we een aanbod voor jou regelen.

Hoe hoger jouw verbruik, hoe meer voordeel we jou kunnen beloven.

Als we dit jaar-voordeel niet zouden behalen door jou over te laten gaan naar de andere leverancier, dan doe we eerst (nog) niets. We onderhandelen verder en zullen jou niet aanmelden bij een andere leverancier.

Wij zoeken verder, tot dat wij jouw jaar-voordeel wél kunnen realiseren. Uiteraard proberen we nog meer voordeel te realiseren, dan we hebben beloofd. Dát is onze belofte!

Hoe wordt het jaar-voordeel berekend?

Eigenlijk is dit heel simpel: wat zou je betalen, als je niks doet? Dat rekenen wij uit. Die jaarkosten gaan we vergelijken met wat je betaalt met de deal, die wij voor je kunnen regelen.

Als je niks doet, dan loopt je vaste contract af en zul je de variabele tarieven gaan betalen. Die zijn meestal een stuk hoger, dan de tarieven van een 1 jaars-contract.

Dat geldt ook, als je geen vast contract hebt. Dan betaal je dus al de hogere variabele tarieven.

Wij vergelijken de tarieven, die gelden in de markt, als je contract af zou lopen met de tarieven, die wij voor je kunnen regelen. Het verschil op jaarbasis is jouw jaar-voordeel.

Oftewel: wat betaal je als je niks doet vergeleken met wat je betaalt als wij het regelen. Simpel!

Is de service geheel gratis voor mij?

Ja, Kostenservice rekent geen kosten voor haar dienstverlening aan haar klanten.

Kostenservice ontvangt een vergoeding van de leverancier, naar wie we jou overzetten. We vragen elke leverancier dezelfde vergoeding. Daarom hebben we ook geen voorkeur voor welke leverancier dan ook. We kiezen de leverancier, die jou het hoogste voordeel op jaarbasis biedt.

Waarom is mijn rekeningnummer nodig?

Onze service is geheel gratis. Toch vragen we om jouw bankrekeningnummer. Deze wordt niet door Kostenservice gebruikt. Als we jou aan gaan melden voor de overstap naar een energieleverancier, dan moeten we het rekeningnummer aanleveren. Zonder rekeningnummer kan de aanmelding door de energieleverancier niet verwerkt worden. Ze gebruiken het rekeningnummer voor de incasso.

Als we via onze site geen rekeningnummer uitvragen, dan kunnen we onze service niet gaan verlenen.

We proberen het wel zo makkelijk mogelijk te maken. Je kunt ook gewoon alleen het rekeningnummer invullen. Ons systeem maakt er dan wel het juiste IBAN-nummer van.

Geen van de gegevens, die je op Kostenservice invult, zullen we verstrekken aan andere partijen dan een geselecteerde energieleverancier.

Wanneer melden wij jou aan bij een nieuwe leverancier?
  1. Dat doen we alleen als we de beloofde besparing realiseren. In de praktijk zal het voordeel op jaarbasis hoger zijn, dan hetgeen we beloofd hebben.
  2. Aanmelden doen we op het juiste moment. De overstapdatum zal gebaseerd zijn op de einddatum van jouw huidige contract. We gaan daarbij uit van hetgeen je zelf op onze site hebt aangegeven. Als deze datum / periode juist is, dan is de overstap boetevrij. Je wordt dan overgezet, nadat jouw huidige contract afgelopen is.
  3. Mochten we jouw einddatum nog niet exact weten, bijvoorbeeld als je een maand of een kwartaal hebt aangegeven, dan laten we de overstap plaatsvinden op de laatste dag van die maand of dat kwartaal. Zo zorgen we er met de nieuwe leverancier voor, dat je niet per ongeluk te vroeg zou worden overgezet. Hier heeft Kostenservice duidelijke afspraken over met de leveranciers. Zij krijgen van ons een datum en gebruiken deze voor het regelen van de overstap op het gewenste moment.

Voordat we jou aan gaan melden bij een nieuwe leverancier, krijg je eerst een mail van Kostenservice.

Na de aanmelding bij de leverancier ontvang je (binnen 5 werkdagen) een mail van de leverancier met de tarieven en de voorwaarden. Je hebt dan nog 14 dagen het recht om kosteloos te annuleren.

Moet ik nog iets doen met meterstanden?

De meterstanden worden door de nieuwe leverancier uitgevraagd. Dit gebeurt automatisch, kort voordat je wordt overgezet. Je krijgt vanzelf bericht. Meestal hoef je de meterstanden niet meer door te geven, want de leverancier leest ze op afstand uit van de slimme meter.

Op basis van de meterstanden wordt er een afrekening gemaakt door de ‘oude’ leverancier en dat is dan ook de beginstand voor de nieuwe leverancier. Zo betaal je nooit dubbel voor je energieverbruik.

Wanneer word je overgezet van leverancier?

Wij stemmen het juiste moment met de leveranciers af. Meestal regelen we de tarieven voor de overstap al circa 2 tot 5 maanden voordat je huidige contract afloopt. De daadwerkelijke overstap vindt dan pas later, op het juiste moment, plaats. Dit gebeurt na afloop van je huidige contract. Als je een maand of een kwartaal bij ons hebt aangegeven, dan laten we de overstap plaatsvinden op de laatste dag van die maand of dat kwartaal. Zo zorgen we er met de nieuwe leverancier voor, dat je niet per ongeluk te vroeg zou worden overgezet.

Wanneer regelen we jouw overstap?

We gaan je pas over laten stappen naar een nieuwe leverancier, als je contract afloopt of als je al contractvrij bent. Niet eerder.

Hiervoor baseren we ons op de einddatum, die je zelf aan hebt gegeven bij jouw inschrijving. Als deze datum / periode juist is, dan is de overstap boetevrij. Je wordt dan overgezet, nadat jouw huidige contract afgelopen is.

Als je nog niet over kunt stappen, omdat jouw contract nog te lang loopt, dan wachten we. Wij komen wij op het juiste moment weer in actie. Je hoeft hier zelf niet op te letten. Wij melden ons via e-mail!

Is mijn energieverbruik heel belangrijk?

Het verbruik wat je bij ons opgeeft, is alleen van belang voor ons om het jaar-voordeel te berekenen. Op basis van hetgeen je bij ons invult, berekenen we onze belofte van het jaar-voordeel.
Hoeveel jouw verbruik ongeveer is, is goed genoeg. Je hoeft dit niet exact te weten of exact in te vullen.

Op de aanmeldpagina’s geven we jou de mogelijkheid om een verbruik in te vullen, maar je kunt ook kiezen voor een voorbeeld-profiel.

Is de einddatum van mijn contract van belang?

Ja, het is belangrijk, dat we weten, wanneer jouw huidige contract (ongeveer) af gaat lopen. Dat hoeft niet exact, maar als je weet in welke maand of in welke 2-3 maanden het ongeveer eindigt, dan maakt dat ons werk een stuk makkelijker.

We wachten dan namelijk af, tot we het juiste aanbod op het juiste moment kunnen regelen. Daarbij zorgen we er altijd voor, dat het nieuwe contract ingaat, na afloop van het huidige / vorige contract.

Als de einddatum (maand/kwartaal) juist is aangegeven, dan zorgen wij met de nieuwe leverancier, dat je altijd op het juiste moment wordt overgezet. Zonder onnodige boetes.

Mocht de einddatum toch nog te ver in de toekomst liggen, dan doen we nog even niets.

We houden je uiteraard via de e-mail op de hoogte. Ook kun je in Mijn Kostenservice inloggen en daar zien, wat jouw ingevulde gegevens zijn. Deze kun je dus aanpassen.

Als je bericht krijgt van de leverancier over de startdatum van jouw contract: vul die bijbehorende einddatum (1 jaar later…) dan graag ook even in ons systeem in! Door gewoon even in te loggen in je eigen omgeving en daar de einddatum aan te passen.

Waar vind ik de einddatum van mijn energiecontract?
  1. Door in te loggen op de website van jouw huidige energieleverancier.
  2. Door jouw e-mail te checken: jouw huidige leverancier heeft het contract aan het begin van de looptijd naar je toegestuurd. Waarschijnlijk per e-mail.
  3. Door jouw bankafschrijvingen te checken. In welke maand werd er voor het eerst een termijnbedrag door jouw huidige leverancier afgeschreven. Tel hier een jaar bij op. Dit is een goede manier, wanneer je zeker weet, dat je in het afgelopen jaar bent overgestapt.
Hoe vaak laten jullie me overstappen?

Dat doen we 1x per jaar. Niet vaker.

Als we een nieuw contract voor je regelen, dan laten we deze na afloop van jouw huidige contract beginnen. Dat regelen we geheel voor jou samen met de leveranciers. Het overstapmoment wordt gepland op basis van de door jou aangegeven einddatum van je huidige contract.

Mocht jouw contract nog te lang lopen, dan wachten we even af en doen dus nog even niets.

Moet ik zelf mijn huidige contract opzeggen?

Nee, wij regelen het volledig voor jou. Samen met de leveranciers zorgen wij voor een vlekkeloze overstap.

Het opzeggen bij de huidige leverancier wordt voor jou geregeld. Hoef je zelf niet te doen.

Mocht je contract nog even lopen, dan houden we daar rekening mee en zullen op het juiste moment een goed aanbod voor je regelen en de overstap in werking zetten.

Het overstapmoment wordt gepland op basis van de door jou aangegeven einddatum van je huidige contract. Als de einddatum (maand/kwartaal) juist is aangegeven, dan zorgen wij met de nieuwe leverancier, dat je altijd op het juiste moment wordt overgezet. Zonder onnodige boetes.

Kan ik mijn gegevens aanpassen?

Ja, het is fijn, als jouw gegevens nog up to date zijn.

Mocht je van de leverancier bericht krijgen over de startdatum: geef dan graag de einddatum aan in Mijn Kostenservice. Dan doen wij ons werk op het juiste moment en sturen jou geen overbodige e-mails.

Mocht je je verbruik ( standaard jaarverbruik ) van de leverancier doorkrijgen. Vul deze dan ook in bij ons. Dan kunnen we het jaar-voordeel nog beter waarmaken.

Hoe kan ik zien of ik goed zit?

Eigenlijk is dat heel lastig. Je verbruik verandert, de belastingen veranderen en tarieven, die je vorig jaar hebt geregeld, die gelden straks niet meer.

Wij zijn er elke dag mee bezig en regelen gewoon, dat je goede tarieven krijgt. En op die manier niet eenmalig, maar elk jaar goedkoper uit bent. Met de garantie van een jaar-voordeel. Of méér!

Lagere energiekosten, dan wanneer je niks had gedaan en jouw contract afgelopen zou zijn.

Het vergelijken van je huidige maandbedrag met de nieuwe maandkosten is onverstandig. Simpelweg omdat je huidige maandkosten omhoog gaan, zodra je contract afloopt.

Hoe werken wij voor jou?
  • Wij onderhandelen met leveranciers: Zodat jij elk jaar minder gaat betalen.
  • Je ontvangt e-mails van ons: Je hoeft niks te doen, maar bent op de hoogte
  • Je hebt een eigen ‘mijn-omgeving’: Je kunt exact jouw situatie zien en eventueel aanpassen
  • Onze service is gratis en kun je boetevrij op elk moment stopzetten.
Kan ik een aanmelding ook annuleren?

Jazeker. Je hebt gewoon 14 dagen bedenktijd bij de leverancier.

Je krijgt van ons een e-mail, als we je binnen enkele dagen gaan aanmelden bij een leverancier.

Deze leverancier bevestigt jou dan de tarieven en de voorwaarden. Daar hoef je verder niks mee te doen. De overstap wordt volledig door ons met de leverancier geregeld.

Je hebt uiteraard dan wel gewoon het recht om deze overstap binnen 14 dagen te annuleren bij de leverancier.

Het opzeggen bij de huidige leverancier wordt voor jou geregeld. Hoef je zelf niet te doen.

Heb je een andere vraag?

neem gerust even contact met ons op
Kostenservice maakt gebruik van cookies voor verschillende doeleinden. Door verder gebruik te maken van kostenservice stem je in met het plaatsen en uitlezen van cookies op onze website. Je kunt altijd je cookie-instellingen wijzigen.
Cookies op onze website
Functionele cookies
Deze cookies zorgen ervoor dat de website goed functioneert. Ook gebruiken wij functionele cookies voor het opsporen van misbruik van onze website en diensten.
Analytische cookies
Met deze cookies kunnen we het gebruik van de website analyseren, zodat we de prestaties van onze website kunnen meten en verbeteren.
Cookies voor social media
Met deze cookies kunt u verbinding maken met uw sociale netwerken en recensies lezen.
Cookies voor gerichte reclame
Deze cookie worden gebruikt om getoonde advertenties af te stemmen op je interesses, zowel op kostenservice.nl als op andere websites.