Veelgestelde vragen

Lees hier onze antwoorden op de meest gestelde vragen

Houden jullie rekening met mijn huidige contract?
Ja, absoluut. Jij geeft bij ons tijdens het aanmelden door, wanneer jouw contract (ongeveer) afloopt. Als jouw huidige contract nog langer dan 6 maanden loopt, zullen we je eerst alleen de inschrijving voor onze service laten afmaken. We komen dan op het juiste moment bij jou terug met een scherpe deal. Je ontvangt dan vanzelf bericht via e-mail van ons. We tonen je dan wél al onze unieke garantie. De belofte dat jij meer dan een beloofd bedrag elk jaar aan voordeel zult krijgen. Alleen dan regelen we een nieuwe deal voor jou. En anders onderhandelen we eerst nog even voor je door. Als jij je bij ons inschrijft, dan wordt dit duidelijk. We zullen je daarna via e-mail op de hoogte houden. Je hoeft in ieder geval er niet meer over na te denken. Dat doen wij voor jou.
Wanneer krijg ik mijn goedkope energiedeal?
Als jij je aanmeldt bij Kostenservice, dan tonen wij jou tijdens de stappen van de aanmelding direct al het beste aanbod wat we voor je hebben. Dat doen we echter alleen, als je een goede besparing zou realiseren. Meer voordeel, dan wat we je beloven. Gegarandeerd. Daarbij houden we ook rekening met de einddatum van jouw huidige contract. Als dat nog langer dan 6 maanden loopt, zullen we jou eerst alleen de inschrijving laten afmaken. We komen dan op het juiste moment bij je terug met een scherpe deal. Je ontvangt dan vanzelf bericht via e-mail van ons.
Hoe krijg ik bericht, als er een aanbod is geregeld?
Wij snappen dat niet iedereen altijd zijn e-mail in de gaten houdt, daarom verzenden wij óók extra als service nog een sms. Daarin melden we dat we een aanbod hebben geregeld en dat we daarover een e-mail hebben gestuurd. We noemen in de sms het e-mailadres. Zo mis je nooit een aankondiging, dat we jou aan zullen gaan melden binnen enkele dagen bij een leverancier. Hiervoor is het wel van belang dat er een 06- nummer wordt ingegeven als telefoonnummer. Check jouw contactgegevens of pas je telefoonnummer aan op jouw ‘Mijn-kostenservice’ pagina wanneer je deze sms ook graag zou willen ontvangen.
Wanneer melden wij je aan bij een nieuwe leverancier?
  1. Dat doen we alleen als we de beloofde besparing overtreffen. In de praktijk zal het voordeel op jaarbasis een stuk hoger zijn, dan hetgeen we beloofd hebben.
  2. Aanmelden doen we op het juiste moment. De overstapdatum zal gebaseerd zijn op de einddatum van jouw huidige contract. We gaan daarbij uit van hetgeen je zelf op onze site hebt aangegeven. Als deze datum / periode juist is, dan is de overstap boetevrij. Je wordt dan overgezet, aansluitend op jouw huidige contract.
  3. Mochten we jouw einddatum nog niet exact weten, bijvoorbeeld als je een maand of een kwartaal hebt aangegeven, dan laten we de overstap plaatsvinden op de laatste dag van die maand of dat kwartaal. Zo zorgen we er met de nieuwe leverancier voor, dat je niet per ongeluk te vroeg zou worden overgezet. Hier heeft Kostenservice duidelijke afspraken over met de leveranciers. Zij krijgen van ons een datum en gebruiken deze voor het regelen van de overstap op het gewenste moment.
Voordat we jou aan gaan melden bij een nieuwe leverancier, krijg je eerst een mail (en een sms, als je jouw mobiele nummer hebt doorgegeven) van Kostenservice. Na de aanmelding door ons bij de leverancier ontvang je (binnen 5 werkdagen) een mail van de leverancier met de tarieven en de voorwaarden. Je hebt dan nog 14 dagen het recht om kosteloos te annuleren.
Wanneer word ik overgezet van leverancier?
Wij stemmen het juiste moment met de leveranciers af. Meestal regelen we de tarieven voor de overstap al circa 2 tot 5 maanden voordat jou huidige contract afloopt. De daadwerkelijke overstap vindt dan pas later, op het juiste moment, plaats. Dit gebeurt aansluitend op jouw huidige contract. Als je een maand of een kwartaal bij ons hebt aangegeven, dan laten we de overstap plaatsvinden op de laatste dag van die maand of dat kwartaal. Zo zorgen we er met de nieuwe leverancier voor, dat je niet per ongeluk te vroeg zou worden overgezet.
Wanneer regelen we jouw overstap?
We gaan jou pas over laten stappen naar een nieuwe leverancier, als jouw contract afloopt of als je al contractvrij bent. Niet eerder. Hiervoor baseren we ons op de einddatum, die je zelf aan hebt gegeven bij jouw inschrijving. Als deze datum / periode juist is, dan is de overstap boetevrij. Je wordt dan overgezet, nadat jouw huidige contract afgelopen is. Als je nog niet over kunt stappen, omdat jouw contract nog te lang loopt, dan wachten we. Wij komen wij op het juiste moment weer in actie. Je hoeft hier zelf niet op te letten. Wij melden ons via e-mail! Is mijn energieverbruik heel belangrijk? Het verbruik wat je bij ons opgeeft, is alleen van belang voor ons om het jaar-voordeel te berekenen. Op basis van hetgeen jij bij ons invult, berekenen we onze belofte van het jaar-voordeel. Hoeveel jouw verbruik ongeveer is, is goed genoeg. Je hoeft dit niet exact te weten of exact in te vullen. Op de aanmeldpagina’s geven we je de mogelijkheid om een verbruik in te vullen, maar je kunt ook kiezen voor een voorbeeld-profiel.
Is de einddatum van mijn contract van belang?
Ja, het is belangrijk, dat we weten, wanneer jouw huidige contract (ongeveer) af gaat lopen. Dat hoeft niet exact, maar als je weet in welke maand of in welke 2-3 maanden het ongeveer eindigt, dan maakt dat ons werk een stuk makkelijker. We wachten dan namelijk af, tot we het juiste aanbod op het juiste moment kunnen regelen. Daarbij zorgen we er altijd voor, dat het nieuwe contract ingaat, na afloop van het huidige / vorige contract. Als de einddatum (maand/kwartaal) juist is aangegeven, dan zorgen wij met de nieuwe leverancier, dat je altijd op het juiste moment wordt overgezet. Zonder onnodige boetes. Mocht de einddatum toch nog te ver in de toekomst liggen, dan doen we nog even niets. We houden je uiteraard via de e-mail op de hoogte.
Hoe vaak laten jullie me overstappen?
Dat doen we 1x per jaar. Niet vaker. Als we een nieuw contract voor jou regelen, dan laten we deze na afloop van jouw huidige contract beginnen. Dat regelen we geheel voor jou samen met de leveranciers. Het overstapmoment wordt gepland op basis van de door jou aangegeven einddatum van jouw huidige contract. Mocht jouw contract nog te lang lopen, dan wachten we even af en doen dus nog even niets.
Moet ik zelf mijn huidige contract opzeggen?
Nee, wij regelen het volledig voor jou. Samen met de leveranciers zorgen wij voor een vlekkeloze overstap. Het opzeggen bij de huidige leverancier wordt voor je geregeld. Hoef je zelf niet te doen. Mocht jouw contract nog even lopen, dan houden we daar rekening mee en zullen op het juiste moment een goed aanbod voor jou regelen en de overstap in werking zetten. Het overstapmoment wordt gepland op basis van de door jou aangegeven einddatum van jouw huidige contract. Als de einddatum (maand/kwartaal) juist is aangegeven, dan zorgen wij met de nieuwe leverancier dat je altijd op het juiste moment wordt overgezet. Zonder onnodige boetes.
Hoe kan ik de vermelde ingangsdatum in de aankondigingsmail aanpassen?
Is de datum in de aankondigingsmail onjuist? Geen probleem, deze wijzig je eenvoudig zelf via jouw persoonlijke “Mijn Kostenservice”. Mocht het aanpassen niet mogelijk zijn dan houdt dit in dat de exacte datum al bekend is. Bij een eerdere overstap via Kostenservice is deze automatisch op de juiste datum gezet. Mocht je desondanks een datum willen wijzigen, neem dan contact met ons op. We passen het dan graag voor jou aan.
Kan ik een aanmelding bij een leverancier ook annuleren?
Jazeker. Wanneer wij klaar zijn met onderhandelen en een goed bod hebben ontvangen, waarmee wij onze bespaarbelofte aan jou kunnen nakomen en dus overtreffen, dan melden wij je dit per e-mail. Dit aanbod kun je weigeren (annuleren) bij ons via jouw eigen ‘Mijn Kostenservice’ omgeving. Hiervoor staat er een link in de e-mail. Na drie tot vijf dagen zullen wij de aanmelding bij de leverancier in gang zetten. Zij sturen jou dan eerst een bevestiging via e-mail, met daarbij de tarieven etc. Uiteraard heb je vervolgens dan eerst nog 14 dagen het recht om deze overstap of verlenging te annuleren bij deze leverancier. Het nieuwe contract en een overstap wordt volledig door ons met de leverancier geregeld. Ook het opzeggen bij de huidige leverancier wordt voor je geregeld. Wij regelen alles voor jou, tenzij je dit niet wilt.
Ik heb een aanmelding geannuleerd, wat nu?
Er is niets veranderd. Je blijft gewoon bij jouw huidige leverancier en wij onderhandelen in de aankomende weken dan verder voor je. Bij een nieuw bod van een leverancier zullen wij jou weer op de hoogte brengen. Wellicht past dit wel bij jouw voorkeur. Maar ook nu kun je weer aangeven wanneer je toch niet wilt overstappen of verlengen tegen de aantrekkelijke tarieven.

Heb je een andere vraag?

neem gerust contact met ons op

Koekje?

Kostenservice maakt gebruik van cookies.

Kostenservice maakt gebruik van cookies voor verschillende doeleinden. Door verder gebruik te maken van kostenservice.nl stemt u in met het plaatsen en uitlezen van cookies op onze website. U kunt altijd weer de cookie-instellingen wijzigen.
Cookies op onze website
Functionele cookies
Deze cookies zorgen ervoor dat de website goed functioneert. Ook gebruiken wij functionele cookies voor het opsporen van misbruik van onze website en diensten.
Analytische cookies
Met deze cookies kunnen we het gebruik van de website analyseren, zodat we de prestaties van onze website kunnen meten en verbeteren.
Cookies voor social media
Met deze cookies kunt u verbinding maken met uw sociale netwerken en recensies lezen.
Cookies voor gerichte reclame
Deze cookie worden gebruikt om getoonde advertenties af te stemmen op je interesses, zowel op Kostenservice.nl als op andere websites.