Onze service is gratis. We vragen een vergoeding aan de leverancier, die het beste aanbod doet.
Alle leveranciers kunnen meedoen tegen dezelfde vergoeding. Wij hebben daarom geen voorkeur.
Ons uitgangspunt is het realiseren van de scherpe deal, zodat zoveel mogelijk van onze gebruikers hun beloofde besparing krijgen.
Als jouw contract afgelopen is, of bijna afloopt, dan regelen wij een goed aanbod. We regelen het dan volledig. De overstap, maar ook het opzeggen bij de huidige leverancier.
Je krijgt van ons een e-mail, als we jou binnen enkele dagen gaan aanmelden bij een leverancier. Deze leverancier bevestigt jou dan de tarieven en de voorwaarden. Daar hoef jij verder niks mee te doen. De overstap wordt volledig door ons met de leverancier geregeld. Je hebt uiteraard dan wel gewoon het recht om deze overstap binnen 14 dagen te annuleren bij de leverancier. Het opzeggen bij de huidige leverancier wordt voor je geregeld.
Ja, Kostenservice rekent geen kosten voor haar dienstverlening aan haar klanten.
Kostenservice ontvangt een vergoeding van de leverancier, naar wie we jou overzetten. We vragen elke leverancier dezelfde vergoeding. Daarom hebben we ook geen voorkeur voor welke leverancier dan ook. We kiezen de leverancier, die jou het hoogste voordeel op jaarbasis biedt.
Onze service is geheel gratis. Toch vragen we om jouw bankrekeningnummer. Deze wordt niet door Kostenservice gebruikt. Als we je aan gaan melden voor de overstap naar een energieleverancier, dan moeten we het rekeningnummer aanleveren. Zonder rekeningnummer kan de aanmelding door de energieleverancier niet verwerkt worden. Ze gebruiken het rekeningnummer voor de incasso.
Als we via onze site geen rekeningnummer aan je zouden uitvragen, dan kunnen we onze service simpelweg niet gaan verlenen.
Geen van de gegevens, die je op Kostenservice invult, zullen we verstrekken aan andere partijen dan een geselecteerde energieleverancier.
Wanneer melden wij je aan bij een nieuwe leverancier?
Dat doen we alleen als we de beloofde besparing overtreffen. In de praktijk zal het voordeel op jaarbasis een stuk hoger zijn, dan hetgeen we beloofd hebben.
Aanmelden doen we op het juiste moment. De overstapdatum zal gebaseerd zijn op de einddatum van jouw huidige contract. We gaan daarbij uit van hetgeen je zelf op onze site hebt aangegeven. Als deze datum / periode juist is, dan is de overstap boetevrij. Je wordt dan overgezet, aansluitend op jouw huidige contract.
Mochten we jouw einddatum nog niet exact weten, bijvoorbeeld als je een maand of een kwartaal hebt aangegeven, dan laten we de overstap plaatsvinden op de laatste dag van die maand of dat kwartaal. Zo zorgen we er met de nieuwe leverancier voor, dat je niet per ongeluk te vroeg zou worden overgezet. Hier heeft Kostenservice duidelijke afspraken over met de leveranciers. Zij krijgen van ons een datum en gebruiken deze voor het regelen van de overstap op het gewenste moment.
Voordat we jou aan gaan melden bij een nieuwe leverancier, krijg je eerst een mail (en een sms, als je jouw mobiele nummer hebt doorgegeven) van Kostenservice.
Na de aanmelding door ons bij de leverancier ontvang je (binnen 5 werkdagen) een mail van de leverancier met de tarieven en de voorwaarden. Je hebt dan nog 14 dagen het recht om kosteloos te annuleren.
Kostenservice maakt gebruik van cookies voor verschillende doeleinden. Door verder gebruik te maken van kostenservice.nl stemt u in met het plaatsen en uitlezen van cookies op onze website. U kunt altijd weer de cookie-instellingen wijzigen.