We onderhandelen in principe met alle leveranciers in Nederland. Een eis van onze kant is, dat de leverancier groene stroom levert. Daarnaast beoordelen we uitvoerig of de leverancier in staat is om een en ander adequaat en vlekkeloos te regelen.
De leverancier die voldoet aan bovenstaande criteria én daarbij onze bespaarbelofte aan jou kan waarmaken, wordt door ons geselecteerd. Bij de partij, die voor jou de laagste jaarkosten biedt, zullen we je dan aan gaan melden. Deze berekening wordt individueel per persoon door ons gemaakt.
We regelen het nieuwe contract volledig voor jou. Ook het opzeggen wordt voor je geregeld bij de huidige leverancier.
Wij stemmen het juiste moment met de leveranciers af. Meestal regelen we de tarieven voor de overstap al circa 2 tot 5 maanden voordat jou huidige contract afloopt. De daadwerkelijke overstap vindt dan pas later, op het juiste moment, plaats. Dit gebeurt aansluitend op jouw huidige contract. Als je een maand of een kwartaal bij ons hebt aangegeven, dan laten we de overstap plaatsvinden op de laatste dag van die maand of dat kwartaal. Zo zorgen we er met de nieuwe leverancier voor, dat je niet per ongeluk te vroeg zou worden overgezet.
We gaan jou pas over laten stappen naar een nieuwe leverancier, als jouw contract afloopt of als je al contractvrij bent. Niet eerder.
Hiervoor baseren we ons op de einddatum, die je zelf aan hebt gegeven bij jouw inschrijving. Als deze datum / periode juist is, dan is de overstap boetevrij. Je wordt dan overgezet, nadat jouw huidige contract afgelopen is.
Als je nog niet over kunt stappen, omdat jouw contract nog te lang loopt, dan wachten we. Wij komen wij op het juiste moment weer in actie. Je hoeft hier zelf niet op te letten. Wij melden ons via e-mail!
Is mijn energieverbruik heel belangrijk?
Het verbruik wat je bij ons opgeeft, is alleen van belang voor ons om het jaar-voordeel te berekenen. Op basis van hetgeen jij bij ons invult, berekenen we onze belofte van het jaar-voordeel.
Hoeveel jouw verbruik ongeveer is, is goed genoeg. Je hoeft dit niet exact te weten of exact in te vullen.
Op de aanmeldpagina’s geven we je de mogelijkheid om een verbruik in te vullen, maar je kunt ook kiezen voor een voorbeeld-profiel.
De meterstanden worden door de nieuwe leverancier uitgevraagd. Dit gebeurt automatisch, kort voordat je wordt overgezet. Je krijgt vanzelf bericht. Meestal hoef je de meterstanden niet meer door te geven, want de leverancier leest ze op afstand uit van de slimme meter.
Op basis van de meterstanden wordt er een afrekening gemaakt door de ‘oude’ leverancier en dat is dan ook de beginstand voor de nieuwe leverancier. Zo betaal je nooit dubbel voor jouw energieverbruik.
Ja, het is belangrijk, dat we weten, wanneer jouw huidige contract (ongeveer) af gaat lopen. Dat hoeft niet exact, maar als je weet in welke maand of in welke 2-3 maanden het ongeveer eindigt, dan maakt dat ons werk een stuk makkelijker.
We wachten dan namelijk af, tot we het juiste aanbod op het juiste moment kunnen regelen. Daarbij zorgen we er altijd voor, dat het nieuwe contract ingaat, na afloop van het huidige / vorige contract.
Als de einddatum (maand/kwartaal) juist is aangegeven, dan zorgen wij met de nieuwe leverancier, dat je altijd op het juiste moment wordt overgezet. Zonder onnodige boetes.
Mocht de einddatum toch nog te ver in de toekomst liggen, dan doen we nog even niets. We houden je uiteraard via de e-mail op de hoogte.
Waar vind ik de einddatum van mijn energiecontract?
Door in te loggen op de website van jouw huidige energieleverancier.
Door jouw e-mail te checken: jouw huidige leverancier heeft het contract aan het begin van de looptijd naar je toegestuurd. Waarschijnlijk per e-mail.
Door jouw bankafschrijvingen te checken. In welke maand werd er voor het eerst een termijnbedrag door jouw huidige leverancier afgeschreven. Tel hier een jaar bij op. Dit is een goede manier. Dat werkt sowieso goed, als je zeker weet, dat je in het afgelopen jaar bent overgestapt.
Hoe kan ik zien of ik nu goed zit bij mijn leverancier?
Eigenlijk is dat heel lastig. jouw verbruik verandert elk jaar en de belastingen veranderen. Maar ook de tarieven, die je vorig jaar hebt geregeld, die gelden straks niet meer.
Wij zijn ervaren en al meer dan 10 jaar actief in deze energiemarkt. Wij regelen, dat jij goede tarieven krijgt. Elk jaar opnieuw. Op die manier ben je niet eenmalig, maar elk jaar goedkoper uit. Met de garantie van meer dan een beloofd jaar-voordeel.
Lagere energiekosten, dan wanneer je niks had gedaan en jouw contract afgelopen zou zijn.
Het vergelijken van jouw huidige maandbedrag met de nieuwe maandkosten is onverstandig. Simpelweg omdat jouw huidige maandkosten omhoog gaan, zodra je contract afloopt.
Kostenservice maakt gebruik van cookies voor verschillende doeleinden. Door verder gebruik te maken van kostenservice.nl stemt u in met het plaatsen en uitlezen van cookies op onze website. U kunt altijd weer de cookie-instellingen wijzigen.