We onderhandelen in principe met alle leveranciers in Nederland. Een eis van onze kant is, dat de leverancier groene stroom levert. Daarnaast beoordelen we uitvoerig of de leverancier in staat is om een en ander adequaat en vlekkeloos te regelen.
De leverancier die voldoet aan bovenstaande criteria én daarbij onze bespaarbelofte aan u kan waarmaken, wordt door ons geselecteerd. Bij de partij, die voor u de laagste jaarkosten biedt, zullen we u dan aan gaan melden. Deze berekening wordt individueel per persoon door ons gemaakt.
We regelen het nieuwe contract volledig voor u. Ook het opzeggen wordt voor u geregeld bij de huidige leverancier.
Wij stemmen het juiste moment met de leveranciers af. Meestal regelen we de tarieven voor de overstap al circa 2 tot 5 maanden voordat u huidige contract afloopt. De daadwerkelijke overstap vindt dan pas later, op het juiste moment, plaats. Dit gebeurt aansluitend op uw huidige contract. Als u een maand of een kwartaal bij ons hebt aangegeven, dan laten we de overstap plaatsvinden op de laatste dag van die maand of dat kwartaal. Zo zorgen we er met de nieuwe leverancier voor, dat u niet per ongeluk te vroeg zou worden overgezet.
We gaan u pas over laten stappen naar een nieuwe leverancier, als uw contract afloopt of als u al contractvrij bent. Niet eerder.
Hiervoor baseren we ons op de einddatum, die u zelf aan hebt gegeven bij uw inschrijving. Als deze datum / periode juist is, dan is de overstap boetevrij. U wordt dan overgezet, nadat uw huidige contract afgelopen is.
Als u nog niet over kunt stappen, omdat uw contract nog te lang loopt, dan wachten we. Wij komen wij op het juiste moment weer in actie. U hoeft hier zelf niet op te letten. Wij melden ons via e-mail!
Is mijn energieverbruik heel belangrijk?
Het verbruik wat u bij ons opgeeft, is alleen van belang voor ons om het jaar-voordeel te berekenen. Op basis van hetgeen u bij ons invult, berekenen we onze belofte van het jaar-voordeel.
Hoeveel uw verbruik ongeveer is, is goed genoeg. U hoeft dit niet exact te weten of exact in te vullen.
Op de aanmeldpagina’s geven we u de mogelijkheid om een verbruik in te vullen, maar u kunt ook kiezen voor een voorbeeld-profiel.
De meterstanden worden door de nieuwe leverancier uitgevraagd. Dit gebeurt automatisch, kort voordat u wordt overgezet. U krijgt vanzelf bericht. Meestal hoef u de meterstanden niet meer door te geven, want de leverancier leest ze op afstand uit van de slimme meter.
Op basis van de meterstanden wordt er een afrekening gemaakt door de ‘oude’ leverancier en dat is dan ook de beginstand voor de nieuwe leverancier. Zo betaal u nooit dubbel voor uw energieverbruik.
Ja, het is belangrijk, dat we weten, wanneer uw huidige contract (ongeveer) af gaat lopen. Dat hoeft niet exact, maar als u weet in welke maand of in welke 2-3 maanden het ongeveer eindigt, dan maakt dat ons werk een stuk makkelijker.
We wachten dan namelijk af, tot we het juiste aanbod op het juiste moment kunnen regelen. Daarbij zorgen we er altijd voor, dat het nieuwe contract ingaat, na afloop van het huidige / vorige contract.
Als de einddatum (maand/kwartaal) juist is aangegeven, dan zorgen wij met de nieuwe leverancier, dat u altijd op het juiste moment wordt overgezet. Zonder onnodige boetes.
Mocht de einddatum toch nog te ver in de toekomst liggen, dan doen we nog even niets. We houden u uiteraard via de e-mail op de hoogte.
Waar vind ik de einddatum van mijn energiecontract?
Door in te loggen op de website van uw huidige energieleverancier.
Door uw e-mail te checken: uw huidige leverancier heeft het contract aan het begin van de looptijd naar u toegestuurd. Waarschijnlijk per e-mail.
Door uw bankafschrijvingen te checken. In welke maand werd er voor het eerst een termijnbedrag door uw huidige leverancier afgeschreven. Tel hier een jaar bij op. Dit is een goede manier. Dat werkt sowieso goed, als u zeker weet, dat u in het afgelopen jaar bent overgestapt.
Hoe kan ik zien of ik nu goed zit bij mijn leverancier?
Eigenlijk is dat heel lastig. Uw verbruik verandert elk jaar en de belastingen veranderen. Maar ook de tarieven, die u vorig jaar heeft geregeld, die gelden straks niet meer.
Wij zijn ervaren en al meer dan 10 jaar actief in deze energiemarkt. Wij regelen, dat u goede tarieven krijgt. Elk jaar opnieuw. Op die manier bent u niet eenmalig, maar elk jaar goedkoper uit bent. Met de garantie van meer dan een beloofd jaar-voordeel.
Lagere energiekosten, dan wanneer u niks had gedaan en uw contract afgelopen zou zijn.
Het vergelijken van uw huidige maandbedrag met de nieuwe maandkosten is onverstandig. Simpelweg omdat uw huidige maandkosten omhoog gaan, zodra u contract afloopt.
Kostenservice maakt gebruik van cookies voor verschillende doeleinden. Door verder gebruik te maken van kostenservice.nl stemt u in met het plaatsen en uitlezen van cookies op onze website. U kunt altijd weer de cookie-instellingen wijzigen.