Veelgestelde vragen

Lees hier onze antwoorden op de meest gestelde vragen

Wat doet Kostenservice?
Als jij je bij ons aanmeldt, dan zorgen wij, dat je elk jaar een voordelig energiecontract zult krijgen. Met dit contract betaal je gegarandeerd aanzienlijk minder voor jou energie, dan wanneer je gewoon zou blijven zitten en niks doet. Als je niet elk jaar overstapt, dan betaal je namelijk te hoge energietarieven. Dat is onnodig en zonde. Wij regelen, dat jij elk jaar opnieuw goede tarieven hebt en dus ieder jaar niet teveel voor jouw energie betaalt. Zonder dat je er zelf iets voor hoeft te doen, behalve 1x inschrijven.
Deze service / dienst is gratis. Hoe werkt dit?
Onze service is gratis. We vragen een vergoeding aan de leverancier, die het beste aanbod doet. Alle leveranciers kunnen meedoen tegen dezelfde vergoeding. Wij hebben daarom geen voorkeur. Ons uitgangspunt is het realiseren van de scherpe deal, zodat zoveel mogelijk van onze gebruikers hun beloofde besparing krijgen.
Biedt deze service mij de allergoedkoopste deal?
Als jij je erin gaat verdiepen en op meerdere sites gaat kijken, dan tref je wellicht ergens een iets beter aanbod. Dat verschil zal niet heel groot zijn. Onze service geeft je de garantie dat je elk jaar goed zit. Met elke keer opnieuw een scherpe deal. Niet 1x goedkoop, maar elk jaar opnieuw een gegarandeerd voordeel. Dat je daarvoor zelf niks meer hoeft te doen, maakt onze service heel anders dan ander websites of aanbieders.
Wat is de garantie op de jaarlijkse besparing (de bespaarbelofte)?
Wij beloven je dat we meer dan een beloofd bedrag in euro’s aan besparing regelen. Elk jaar opnieuw. Meer dan een minimaal voordeel, wat jij krijgt door energie af te gaan nemen van een door ons geselecteerde leverancier. Dat jaar-voordeel berekenen we aan de hand van het verbruik wat jij aan ons doorgeeft. Op basis van dat verbruik… doen wij een belofte over het minimale voordeel. Op basis van dat verbruik… gaan we een aanbod voor jou regelen. Hoe hoger jouw verbruik, hoe meer voordeel we je kunnen beloven. Als we dit jaar-voordeel niet zouden behalen door jou over te laten gaan naar de andere leverancier, dan doe we eerst (nog) niets. We onderhandelen verder en zullen je niet aanmelden bij een andere leverancier. Wij zoeken verder, tot dat wij jouw jaar-voordeel wél kunnen realiseren. Uiteraard proberen we nog meer voordeel te realiseren, dan we hebben beloofd. Dát is onze belofte!
Bieden jullie energiecontracten aan op basis van groene energie?
Jazeker. Groene energie heeft ook onze voorkeur. We regelen jouw energiecontract alleen bij leveranciers die groene stroom leveren.
Welke energieleveranciers biedt Kostenservice aan?
We onderhandelen in principe met alle leveranciers in Nederland. Een eis van onze kant is, dat de leverancier groene stroom levert. Daarnaast beoordelen we uitvoerig of de leverancier in staat is om een en ander adequaat en vlekkeloos te regelen. De leverancier die voldoet aan bovenstaande criteria én daarbij onze bespaarbelofte aan jou kan waarmaken, wordt door ons geselecteerd. Bij de partij, die voor jou de laagste jaarkosten biedt, zullen we je dan aan gaan melden. Deze berekening wordt individueel per persoon door ons gemaakt. We regelen het nieuwe contract volledig voor jou. Ook het opzeggen wordt voor je geregeld bij de huidige leverancier.
Kan ik Kostenservice makkelijk stopzetten?
Ja, uiteraard. Als je wilt, dat wij het niet meer voor jou regelen, dan kun je ons een e-mail sturen of het aangeven in jouw eigen persoonlijke ‘Mijn Kostenservice. Stoppen met onze service kan op elk moment en is kosteloos.
Hoe werkt het systeem van deze service?
  • Jij schrijft je 1x bij ons in. Dat is gratis
  • Wij gaan onderhandelen met leveranciers
  • Op het juiste moment regelen wij een aanbod voor jou
  • We houden rekening met de einddatum van jouw huidige contract
  • We regelen de overstap en jij betaalt weer een jaar minder
  • Elk jaar herhalen we dit. Op het juiste moment
We beloven en garanderen jou een minimaal voordeel (het jaar-voordeel). Als we dat niet halen met het aanbod, dan onderhandelen we door en doen we (nog) even niets. Als we dat aanbod hebben, dan regelen we het ook volledig. De overstap, maar tevens het opzeggen bij de huidige leverancier.
Waarom biedt Kostenservice deze service aan?
Heel veel Nederlanders zijn al eens overgestapt naar een andere energieleverancier. Goede keuze, want dan ga je minder betalen. Raar genoeg, doet men dit niet elk jaar. Men vergeet het omdat de tijd vliegt…, en stapt dus af en toe over.. Men denkt wel goed te zitten, hoewel bij alle leverancier de tarieven hoger worden na het contract. Men is er wel klaar mee, want het is toch niet te begrijpen. Men is er wel klaar mee, want u moet toch bijbetalen. Allemaal logische opmerkingen, maar wij vinden dit jammer. Als je niet elk jaar overstapt, dan betaal je te hoge energietarieven. Dat is onnodig en zonde. Wij regelen, dat jij elk jaar goede tarieven hebt en dus elk jaar minder voor jou energie betaalt. Zonder dat je er zelf iets voor hoeft te doen, behalve 1x inschrijven.
Waar staat de service voor?
Zelf niet meer over nadenken, maar gewoon weten, dat je niet onnodig teveel betaalt voor jouw energie. Wij regelen alles en geven jou zelfs de garantie, dat je altijd minimaal een beloofd bedrag in euro’s minder gaat betalen. Een stuk minder, dan de gemiddelde prijs in de markt. Elk jaar het door ons laten regelen, biedt jou gewoon een gegarandeerde besparing. Zonder moeite.
Wat is het beloofde jaar-voordeel?
Wij beloven jou dat we meer dan een beloofd bedrag in euro’s aan besparing regelen. Elk jaar opnieuw. Meer dan een minimaal voordeel, wat je krijgt door energie af te gaan nemen van een door ons geselecteerde leverancier. Dat jaar-voordeel berekenen we aan de hand van het verbruik wat jij aan ons doorgeeft. Op basis van dat verbruik… doen wij een belofte over het minimale voordeel. Op basis van dat verbruik… gaan we een aanbod voor jou regelen. Hoe hoger jouw verbruik, hoe meer voordeel we jou kunnen beloven. Als we dit jaar-voordeel niet zouden behalen door jou over te laten gaan naar de andere leverancier, dan doe we eerst (nog) niets. We onderhandelen verder en zullen je niet aanmelden bij een andere leverancier. Wij zoeken verder, tot dat wij jouw jaar-voordeel wél kunnen realiseren. Uiteraard proberen we nog meer voordeel te realiseren, dan we hebben beloofd. Dát is onze belofte!
Hoe wordt het jaar-voordeel berekend?
Eigenlijk is dit heel simpel: wat zou je betalen, als je niks doet? Dat rekenen wij uit. Die jaarkosten gaan we vergelijken met wat je betaalt met de deal, die wij voor jou kunnen regelen. Als je niks doet, dan loopt jou vaste contract af en zul je de variabele tarieven gaan betalen. Die zijn meestal een stuk hoger, dan de tarieven van een 1 jaars-contract. Dat geldt ook, als je geen vast contract hebt. Dan betaal je dus al de hogere variabele tarieven. Wij vergelijken de tarieven, die gelden in de markt, als jou contract af zou lopen met de tarieven, die wij voor jou kunnen regelen. Het verschil op jaarbasis is jouw jaar-voordeel. Oftewel: wat betaal je als je niks doet - Vergeleken met wat je betaalt als wij het regelen. Simpel!
Is de service geheel gratis voor mij?
Ja, Kostenservice rekent geen kosten voor haar dienstverlening aan haar klanten. Kostenservice ontvangt een vergoeding van de leverancier, naar wie we jou overzetten. We vragen elke leverancier dezelfde vergoeding. Daarom hebben we ook geen voorkeur voor welke leverancier dan ook. We kiezen de leverancier, die jou het hoogste voordeel op jaarbasis biedt.
Kan ik mijn einddatum zelf later nog aanpassen?
Je kunt in jouw eigen ‘Mijn Kostenservice’ inloggen en daar zien, wat jouw ingevulde gegevens zijn. Deze kun je dus aanpassen indien nodig. Na de 1e overstap is dit niet meer nodig. Wij krijgen de exacte startdatum van de nieuwe leverancier teruggekoppeld. We weten dan dus ook, wanneer jouw contract weer af zal gaan lopen. We komen dan tijdig weer in actie voor jou.
Kan ik mijn gegevens aanpassen?
Ja, het is fijn als jouw gegevens nog up to date zijn! Zodra er iets wijzigt, horen wij dat liefst zo snel mogelijk. Je kunt dit zelf doen via jouw eigen ‘Mijn Kostenservice’ pagina. Uiteraard kun je ons ook een e-mail sturen via mail@kostenservice.nl Adresgegevens Jouw adresgegevens en/of contactgegevens zijn van groot belang om een overstap goed te laten verlopen. Wijzigingen in deze gegevens kan je zelf aanpassen door in te loggen op jouw “Mijn Kostenservice” pagina en de wijzigingen daar in te geven. Verbruikgegevens Mocht jij je verbruik ( standaard jaarverbruik ) van de leverancier doorkrijgen en is deze afwijkend? Dan kun je dit eenvoudig aanpassen in jouw “Mijn Kostenservice” omgeving. Hiermee kunnen wij het de eerstvolgende keer nog beter passend regelen. Zo voorkomen we verrassingen achteraf.
Hoe kan ik de vermelde ingangsdatum in de aankondigingsmail aanpassen?
Is de datum in de aankondigingsmail onjuist? Geen probleem, deze wijzig je eenvoudig zelf via jouw persoonlijke “Mijn Kostenservice”. Mocht het aanpassen niet mogelijk zijn dan houdt dit in dat de exacte datum al bekend is. Bij een eerdere overstap via Kostenservice is deze automatisch op de juiste datum gezet. Mocht je desondanks een datum willen wijzigen, neem dan contact met ons op. We passen het dan graag voor jou aan.
Hoe werken wij voor u?
Wij onderhandelen met leveranciers: Zodat jij elk jaar een goedkope energiedeal hebt. Je ontvangt e-mails van ons: Jij hoeft niks te doen, maar blijft op de hoogte Je heeft een eigen ‘mijn-omgeving’: Je kunt exact jouw situatie zien en eventueel aanpassen Onze service is gratis en dit kun je boetevrij op elk moment stopzetten.

Heb je een andere vraag?

neem gerust contact met ons op

Koekje?

Kostenservice maakt gebruik van cookies.

Kostenservice maakt gebruik van cookies voor verschillende doeleinden. Door verder gebruik te maken van kostenservice.nl stemt u in met het plaatsen en uitlezen van cookies op onze website. U kunt altijd weer de cookie-instellingen wijzigen.
Cookies op onze website
Functionele cookies
Deze cookies zorgen ervoor dat de website goed functioneert. Ook gebruiken wij functionele cookies voor het opsporen van misbruik van onze website en diensten.
Analytische cookies
Met deze cookies kunnen we het gebruik van de website analyseren, zodat we de prestaties van onze website kunnen meten en verbeteren.
Cookies voor social media
Met deze cookies kunt u verbinding maken met uw sociale netwerken en recensies lezen.
Cookies voor gerichte reclame
Deze cookie worden gebruikt om getoonde advertenties af te stemmen op je interesses, zowel op Kostenservice.nl als op andere websites.